Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Juuso Kataja

3 syytä aloittaa yritysblogi

Blogin aloittaminen voi olla erittäin palkitsevaa yrityksen näkökulmasta. Yrityksen oma blogi, tuo muun muassa lisää kävijöitä ja potentiaalisia asiakkaita sivustolle, mutta mahdollistaa myös lisämyyntiä nykyisille asiakkaille.

Listasimmekin kolme tärkeää syytä, miksi jokaisella yrityksellä kannattaisi olla oma blogi.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Verkkokaupan siirto vanhasta palvelusta Zonerille

Verkkokaupan siirto palveluntarjoajalta toiselle vaatii suunnittelua ja useita toimintavaiheita, että ongelmilta vältytään ja käyttökatkokset saadaan minimoitua.

Viime aikoina meille on siirtynyt useita verkkokauppoja, joten ajattelin koostaa kirjoitukse, jossa käymme läpi, kuinka verkkokaupan siirtoprosessi viedään läpi mahdollisimman pienellä katkoksella.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Let’s Encrypt – ilmainen SSL sertifikaatti

Suurin osa verkkoliikenteestä on tänä päivänä salaamatonta ja tietojen vakoilu ja tarkkailu yllättävänkin helppoa tietyissä tapauksissa, kuten avointa WLAN verkkoa käytettäessä. SSL salaus ei usein ole kuitenkaan sivustoilla käytössä, siitä aiheutuvien kulujen takia.

Let’s Encrypt projekti tähtääkin tuomaan SSL-sertifikaatit, ja mahdollistamaan salauksen, kaikille sivustoille veloituksetta. Toiminto on nyt vieläpä sisäänrakennettuna Zonerin Webhotelleissa.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

SPF, DKIM ja DMARC tietueet parantavat sähköpostien läpimenoa

Kierrokset kovenevat sähköpostipalvelinten taistelussa roskapostitusta vastaan. Viime aikoina erityisesti Gmail on ruvennut siirtämään myös tavallisia ja ns. oikeita sähköposteja roskakoriin merkinnöin ”Gmail ei voinut vahvistaa, että viestin lähettäjä on X (eikä roskapostittaja)”

Tässä kirjoituksessa käsittelemme, miten erilaisten tietueiden avulla voidaan todentaa sähköpostien oikeellisuutta.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Yoast SEO parantaa WordPress-sivuston näkyvyyttä

WordPress on ylivoimaisesti suosituin julkaisujärjestelmä kotisivujen ylläpitoon, joka näkyy myös sille kehitettyjen lisäosien määrässä ja laadussa.

Tässä kirjoituksessa tutustumme erääseen WordPress SEO lisäosaan, joka helpottaa hakukonenäkyvyyden parantamista WordPress sivuilla.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Favicon kuvake yksilöi sivustosi kävijälle

Ai mikä favicon? Se on se pieni kuvake selainlehden reunassa, jossa usein komeilee selattavan sivuston logo. Mikäli kyseistä kuvaketta ei näy, tarkoittaa, ettei sivuston omistaja ole määrittänyt faviconia sivuilleen.

Tässä kirjoituksessa käymme läpi, kuinka ja miksi Favicon kuvake kannattaa määrittää sivustolle.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Call to Action – Lisää tuloksia kotisivuilla selkein kehotuksin

Call to action auttaa saavuttamaan kotisivun tavoitteen. Kotisivuilla on yleensä jo perustettaessa jokin selkeä tavoite tai tarkoitus. Tavoitteena voi olla esimerkiksi verkkonäkyvyyden saaminen, lisäasiakkaat verkkokauppaan tai uudet jäsenet urheiluseuraan.

Call to action -kehotteen avulla on mahdollista ohjata asiakkaita näitä tavoitteita kohti. Tässä blogitekstissä käsitellään sitä, mikä call to action on ja annetaan vinkkejä toimivien kehotteiden luomiseen.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Kotisivujen kuvakaruselli – hyvä vai huono asia

Vaihtuva kuvakaruselli on kuulunut pitkään websuunnittelijoiden perustyökaluihin kotisivuilla ja on vallitseva normi, kun puhutaan kotisivujen etusivun elementtien asettelusta.

Viime aikoina, ja erityisesti sivustojen kävijädatan hyödyntämisen yleistyttyä, niiden suosio on kuitenkin alkanut murentua.

Lue koko kirjoitus