Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Juuso Kataja

PrestaShop verkkokauppa-alusta

PrestaShop verkkokauppaohjelmisto on saanut juuri ison päivityksen ja uusin 1.7 versio on järjestyksessään nyt seitsemäs major tason päivitys.

Tässä kirjoituksessa fiilistelemme uutta versiota sekä käymme läpi hieman Prestashopin historiaa sekä päivitettävyyttä vanhemmista versioista uuteen 1.7. versioon.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

HTTPS-salauksen käyttöönotto WordPress sivustolle

HTTPS salaus suojaa liikenteen palvelimen ja kävijän selaimen välillä. Tämä on erityisen suotavaa verkkokaupoissa, mutta myös Google ja monet selaimet alkavat suosimaan SSL salausta käyttäviä sivustoja.

Tässä ohjeessa käymme läpi vaihe vaiheelta, kuinka WordPress sivuston saa hyödyntämään salattua yhteyttä.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Asiakastarina: naughtybrgr.com sivusto luottaa Zonerin webhotelliin

Top Chef voittaja Akseli Herlevi perusti Naughty BRGR ravintolansa lähes vuosi sitten ja huima suosio on sittemmin siivittänyt toiminnan laajentumaan Helsingistä myös Tampereelle.

Naughty BRGR on alusta asti hoitanut verkkotunnusten rekisteröinnit ja webhotellin Zonerin kautta ja ravintolan kotisivuista on hiljattain julkaistu uusi versio, hyödyntäen suosittua WordPress julkaisujärjestelmää.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

.shop domain on vihdoin rekisteröitävissä

Uusia verkkotunnuspäätteitä on viime vuosina putkahdellut kuin sieniä sateella. Yksi odotetuimmista verkkotunnuspäätteistä, eli .shop domain tuli viimein julkisesti rekisteröitäväksi, kun sen rekisteröinti avautui kaikille 26.9.

.shop domainpäätteen tarina on sinänsä hyvin mielenkiintoinen, koska sitä on yritetty saada markkinoille uutena verkkotunnuspäätteenä jo vuodesta 1999 asti.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Hyödynnätkö kiitos -sivuasi tehokkaasti?

Useimpien verkkosivustojen tavoite on tuottaa mahdollisimman paljon tulosta, eli saavuttaa sille määritettyjä tavoitteita, kuten vastaanottaa tilauksia tai kerätä liidejä.

Näitä tavoitteita varten, sivustoja optimoidaan usein loputtomiin ja lopuksi tavoitteen suorittanut käyttäjä ohjataan vielä Kiitos -sivulle, johon matka usein päättyy, vaikka sitä olisi mahdollista vielä jatkaa.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Kotisivujen teko Adobe Muse ohjelmalla

Kotisivujen teko on nykypäivänä mahdollista monin erilaisin tavoin. Erilaiset julkaisujärjestelmät ovat yleistyneet hurjasti, mutta myös staattisemmille HTML sivustoille on edelleen oma paikkansa.

Yksi mahdollinen tapa kotisivujen tekoon on vaikkapa käyttää Adoben Muse -ohjelmaa, joka ei vaadi minkäänlaista koodausosaamista, vaan tekee valmista HTML koodia ja julkaisee sen aina palvelimelle asti.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Moodle oppimisympäristö ja Moodlen palvelinvaatimukset

Moodle lienee monelle opetustoimissa työskentelevälle tuttu alusta ja oppimisympäristö. Meidänkin palvelimilla pyörii useita Moodle ympäristöjä ja saamme aina tasaisin väliajoin kyselyitä ja tarjouspyyntöjä Moodle palvelimia koskien.

Tässä kirjoituksessa on pyritty avaamaan, mitä Moodle vaatii toimiakseen ja miten Moodlen palvelimen resursseja on hyvä mitoittaa.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Verkkokaupan konversio – Kuinka seuraat dataa oikein

Verkkokaupan analytiikan seuraaminen on äärimmäisen tärkeää tulosten kasvattamisen kannalta. Silti suurin osa verkkokauppiaista käyttää hyvin vähän panostuksia analytiikkaan, vaikka kaikki tarvittavat työkalut ovat saatavilla täysin ilmaiseksi.

Tässä kirjoituksessa käymme läpi, mitä verkkokaupan dataa on hyvä kerätä ja seurata.

Lue koko kirjoitus