Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Kaisa Huttunen

Perusta menestyvä Instagram-yritystili

Instagram on yksi suosituimmista sosiaalisen median verkostoista, eikä syyttä: sen sisältö on vahvasti visuaalista ja helposti selattavaa. Oman sisällön jakaminen onnistuu myös vaivattomasti oman älypuhelimen kautta.

Yrityksille Instagram on myös erinomainen kanava tavoittaa ihmisiä sekä luoda omaa brändiä. Käytätkö itse jo Instagramia omassa liiketoiminnassasi? Jos et, kannattaa viimeistään nyt perustaa Instagram-yritystili.

Lue koko kirjoitus
Vieraskirjoitus

Markkinoinnin automaatio – mitä se on ja mistä aloittaa?

Teknologian kehittyessä markkinoinnin automaatiosta on tullut vahva, lähes välttämätön tekijä markkinoinnin saralla. Se voi parhaimmillaan vapauttaa lukemattomia tunteja markkinoinnin ja myynnin kalentereista sekä päivärutiineista, jolloin kallisarvoista aikaa jää aidon arvon luomiseen yritykselle sekä asiakkaille.

Tässä artikkelissa vastaamme tämän kysymyksen lisäksi siihen miksi ja kenelle markkinoinnin automaatio on, sekä miten sitä tehdään.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

A/B-testaus Google Optimize -työkalulla

A/B-testaus mahdollistaa esimerkiksi verkkokaupan tai sosiaalisen median mainosten konversion kasvattamisen. Tässä kirjoituksessa käsitellään erityisesti verkkosivujen A/B-testausta ja sen tekemistä Google Optimize -työkalun avulla.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

PHP – Kattava info sivuston omistajalle

PHP on tuttu työväline kotisivujen toteuttajille ja säännöllinen osa palvelinten ylläpitoa. Koska se koskettaa myös useimpia sivuston omistajia, on aiheesta hyvä ymmärtää muutamia perusasioita.

Koostimmekin tähän kirjoitukseen infoa siitä, mikä PHP on ja miten PHP-versiot vaikuttavat sivuston elämään.

Lue koko kirjoitus
Vieraskirjoitus

Visuaalinen markkinointi – keino vaikuttaa ostopäätöksiin

Visuaalisuuden vaikutus ostopäätöksiin on paljon suurempi kuin helposti kuvittelemme, koska alitajuisesti teemme koko ajan johtopäätöksiä visuaalisuuden perusteella. Monet tutkimukset todistavat, että eri ostotilanteissa visuaalinen markkinointi on usein se, jonka perusteella potentiaalinen asiakas saadaan kiinnostumaan sekä tutustumaan tuotteisiin ja jonka perusteella tehdään myös paljon ostopäätöksiä.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

LinkedIn-mainonta yritykselle

LinkedIn-mainonta voi mahdollistaa yritykselle uusien asiakkaiden hankkimisen tai jopa kokonaan uusien kohderyhmien tavoittamisen. LinkedIn on jatkuvasti kasvattanut suosiotaan suomalaisten keskuudessa, joten sieltä on mahdollista tavoittaa yhä laajempi joukko työikäisistä suomalaisista.

Lue koko kirjoitus
Vieraskirjoitus

Konversio-optimointi – aloittajan tietopaketti

Konversio-optimointi on yksi tehokkaimpia tapoja kasvattaa verkkokaupan kannattavuutta. Kun useimmiten verkkokauppiaat keskittyvät liikenteen kasvattamiseen, kokonaisvaltainen verkkokaupan osaaja keskittyy myös nykyisten vierailijoiden tuoman kauppamäärän kasvattamiseen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Tuotekuvaus – miten saadaan onnistuneet tuotekuvat?

Tuotekuvat ovat yksi tärkeimmistä asioista verkkokaupassa, kun asiakas tekee ostopäätöstään. Hyvä kuva voi ratkaista ostopäätöksen yrityksen eduksi, kun taas huono tai epäselvä kuva voi pahimmillaan karkottaa asiakkaan kilpailijan kauppaan.

Tässä kirjoituksessa käsitellään tuotekuvausta ja sitä, millaisia ovat hyvät tuotekuvat. Mukana myös valokuvaaja Nelli Kiviniemi.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Affiliate-markkinointi

Affiliate-markkinointi on yksi kustannustehokkaimmista mainonnan muodoista ja toisaalta se voi tarjota myös bloggaajalle tai muulle vaikuttajalle keinon passiivisten tulojen ansaitsemiseen. Tässä kirjoituksessa käsitellään affiliate-markkinointia, sen aloittamista ja affiliate-verkostoja.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Yritystuet Suomessa

Yritystuet voivat auttaa yrityksen investoinneissa tai vaikkapa kansainvälistymisessä. Yritystuki voi olla kaikkien haettavissa tai niiden saamisen ehtona saattaa olla esimerkiksi tiettyjä vaatimuksia yrityksen toimintaa tai maantieteellistä sijaintia koskien.

Tässä kirjoituksessa esitellään yritystuet Suomessa. Joukossa on niin yleisimpiä yritystukia kuin yrittäjälle henkilökohtaisesti myönnettäviäkin tukia. Mukana asiantuntijana on yrittäjä Kalle Alanen.

Lue koko kirjoitus