Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
wordpress-sivuston-nopeuttaminen
Joonas Vanhatapio

WordPress-sivuston nopeuttaminen

WordPress-sivuston nopeuttaminen on tärkeää, koska kävijät eivät jaksa odotella pitkiä aikoja sivuston latautumista. Yhä useammat sivustot rakennetaan nimenomaan WordPress-julkaisujärjestelmän avulla ja siksi kokosimmekin 20 toimenpiteen listan, joiden avulla jokainen voi nopeuttaa omaa sivustoaan.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Nettisivujen teko

Nettisivut voivat olla monen yrityksen tärkein tulonlähde, ja siksi niiden tekemiseen kannatta panostaa. Käymme tässä kirjoituksessa läpi, miten kotisivujen tekeminen tapahtuu vaihe vaiheelta.

Lue koko kirjoitus
crm-järjestelmä
Kaisa Huttunen

Mikä on CRM?

CRM lyhenteestä kuulee usein puhuttavan, mutta mikä se on ja mihin sitä käytetään? Monilla voi olla myös vanhentunut mielikuva, että CRM-järjestelmästä hyötyvät vain isot yritykset. Tässä blogitekstissä käydäänkin läpi, mikä CRM-järjestelmä on, mihin sitä tarvitaan ja mikä olisi paras valinta omalle yritykselle. Lisäksi kuullaan Juho Kemppisen vinkit CRM-järjestelmän käyttöönottoon.

Lue koko kirjoitus
Kävijäpiikki voi vaikuttaa sivuston toimintaan
Joonas Vanhatapio

Sivu alhaalla – kävijäpiikki voi kaataa sivuston

Kävijäpiikki vaikuttaa merkittävästi sivuston toimintaa, se voi hidastaa tai pahimmillaan jopa kaataa koko sivuston. Kävijäpiikit tulevat esimerkiksi uuden sisällön tai tuotteen julkistuksen myötä. Lisäliikenne sivustolle on toki toivottua, mutta olisi myös äärimmäisen tärkeää, että sivusto toimii hyvin myös kasvaneilla kävijämäärillä.

Tässä kirjoituksessa käsitellään sivuston kävijäpiikkejä sekä sitä, mistä ne johtuvat ja miten niihin voi varautua.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Perusta Facebook-yritystili

Sosiaalinen media on jo pidempään ollut todella tärkeässä roolissa yritysten verkkoliiketoiminnassa. Suomessa Facebook pitää edelleen valtapaikkaa käyttäjämäärillä mitattuna, joten luonnollisesti yritystenkin kannattaa sitä hyödyntää.

Tässä artikkelissa käymme yksityiskohtaisesti läpi, miksi yritysten kannattaa luoda Facebook-sivu ja kuinka sellaisen luominen tapahtuu.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Blogin perustaminen

Blogin perustaminen on helppoa tämän ohjeen avulla. Bloggaaminen on todella suosittua ja syitä sen aloittamiseen on monia: joku haluaa jakaa osaamistaan, toinen pitää virtuaalipäiväkirjaa ja kolmas kehittyä kirjoittajana.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Concrete5-julkaisujärjestelmä

Concrete5 on vähemmän tunnettu julkaisujärjestelmä, jolla on kuitenkin vahva oma kannattajakuntansa. Tässä kirjoituksessa tutustutaan Concrete5:seen ja sen ominaisuuksiin. Lisäksi kuulemme kokemuksia julkaisujärjestelmän käytöstä ja sen parhaista puolista sivuja rakentaneelta Heikki Ylipaavalniemeltä.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Mitä ovat evästeet?

Erilaisiin evästeistä ilmoittaviin tai niiden käyttöön lupaa kysyviin ponnahdusikkunoihin ja bannereihin törmää verkossa varmasti. Oletko koskaan miettinyt, tarvitaanko niitä todella?

Käymme tässä kirjoituksessa läpi, mitä ovat evästeet, miksi niitä kerätään ja pitääkö niiden käyttöön pyytää lupa ponnahdusikkunalla tai bannerilla.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Perusta menestyvä Instagram-yritystili

Instagram on yksi suosituimmista sosiaalisen median verkostoista, eikä syyttä: sen sisältö on vahvasti visuaalista ja helposti selattavaa. Oman sisällön jakaminen onnistuu myös vaivattomasti oman älypuhelimen kautta.

Yrityksille Instagram on myös erinomainen kanava tavoittaa ihmisiä sekä luoda omaa brändiä. Käytätkö itse jo Instagramia omassa liiketoiminnassasi? Jos et, kannattaa viimeistään nyt perustaa Instagram-yritystili.

Lue koko kirjoitus