Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Kaisa Huttunen

Social selling

Social selling on viime vuosina noussut yhä keskeisempään roolin yhtenä myyntitavoista, ja osa yrityksistä on jopa laatinut omia sosiaalisen myynnin suunnitelmiaan.

Tässä blogitekstissä käydään läpi, mitä social selling oikeastaan on ja miksi sitä kannattaisi jokaisen yrityksen tehdä. Konkarit Laura Pääkkönen ja Sami Saarenpää antavat myös omat vinkkinsä social sellingin aloittamiseen.

Lue koko kirjoitus
Blogiyhteistyö
Kaisa Huttunen

Blogiyhteistyö – blogimainonnan hyödyt ja haasteet

Blogiyhteistyö yritysten ja bloggaajien välillä ovat hyvin yleisiä, ne tarjoavat yrityksille näkyvyyttä ja toisaalta bloggaajille mahdollisuuden tulojen ansaitsemiseen.

Tässä kirjoituksessa käsitellään blogiyhteistyötä, sen hyötyjä ja haasteita sekä yrityksen että bloggaajan näkökulmasta. Mukana myös muutamia alan asiantuntijoita antamassa omat vinkkinsä molempia hyödyttävän yhteistyön tekemiseen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Työntekijän palkkaaminen ja palkkatuki

Työntekijän palkkaaminen tulee monille yrittäjille ajankohtaiseksi, kun töitä olisi tarjolla enemmän kuin ehtii itse tekemään. Toisinaan työntekijälle halutaan myös ulkoistaa sellaisia tehtäviä, joista yrittäjällä itsellään ei ole niin paljoa osaamista tai kokemusta.

Tässä kirjoituksessa keskitytäänkin ensimmäisen työntekijän palkkaukseen sekä palkkatukeen, josta kommentoimassa myös TE-keskuksen palkkatukiasiantuntija Anne Kuusiniemi.

Lue koko kirjoitus
wordpress-sivuston-nopeuttaminen
Joonas Vanhatapio

WordPress-sivuston nopeuttaminen

WordPress-sivuston nopeuttaminen on tärkeää, koska kävijät eivät jaksa odotella pitkiä aikoja sivuston latautumista. Yhä useammat sivustot rakennetaan nimenomaan WordPress-julkaisujärjestelmän avulla ja siksi kokosimmekin 20 toimenpiteen listan, joiden avulla jokainen voi nopeuttaa omaa sivustoaan.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Nettisivujen teko

Nettisivut voivat olla monen yrityksen tärkein tulonlähde, ja siksi niiden tekemiseen kannatta panostaa. Käymme tässä kirjoituksessa läpi, miten kotisivujen tekeminen tapahtuu vaihe vaiheelta.

Lue koko kirjoitus
crm-järjestelmä
Kaisa Huttunen

Mikä on CRM?

CRM lyhenteestä kuulee usein puhuttavan, mutta mikä se on ja mihin sitä käytetään? Monilla voi olla myös vanhentunut mielikuva, että CRM-järjestelmästä hyötyvät vain isot yritykset. Tässä blogitekstissä käydäänkin läpi, mikä CRM-järjestelmä on, mihin sitä tarvitaan ja mikä olisi paras valinta omalle yritykselle. Lisäksi kuullaan Juho Kemppisen vinkit CRM-järjestelmän käyttöönottoon.

Lue koko kirjoitus
Kävijäpiikki voi vaikuttaa sivuston toimintaan
Joonas Vanhatapio

Sivu alhaalla – kävijäpiikki voi kaataa sivuston

Kävijäpiikki vaikuttaa merkittävästi sivuston toimintaa, se voi hidastaa tai pahimmillaan jopa kaataa koko sivuston. Kävijäpiikit tulevat esimerkiksi uuden sisällön tai tuotteen julkistuksen myötä. Lisäliikenne sivustolle on toki toivottua, mutta olisi myös äärimmäisen tärkeää, että sivusto toimii hyvin myös kasvaneilla kävijämäärillä.

Tässä kirjoituksessa käsitellään sivuston kävijäpiikkejä sekä sitä, mistä ne johtuvat ja miten niihin voi varautua.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Perusta Facebook-yritystili

Sosiaalinen media on jo pidempään ollut todella tärkeässä roolissa yritysten verkkoliiketoiminnassa. Suomessa Facebook pitää edelleen valtapaikkaa käyttäjämäärillä mitattuna, joten luonnollisesti yritystenkin kannattaa sitä hyödyntää.

Tässä artikkelissa käymme yksityiskohtaisesti läpi, miksi yritysten kannattaa luoda Facebook-sivu ja kuinka sellaisen luominen tapahtuu.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Blogin perustaminen

Blogin perustaminen on helppoa tämän ohjeen avulla. Bloggaaminen on todella suosittua ja syitä sen aloittamiseen on monia: joku haluaa jakaa osaamistaan, toinen pitää virtuaalipäiväkirjaa ja kolmas kehittyä kirjoittajana.

Lue koko kirjoitus