Blogin perustaminen, 3 syytä aloittaa yritysblogi | Zoner.fi

Katso myös

Blogin perustaminen – 3 syytä aloittaa yritysblogi!

Blogin aloittaminen voi olla erittäin palkitsevaa yrityksen näkökulmasta. Yrityksen oma blogi, tuo muun muassa lisää kävijöitä ja potentiaalisia asiakkaita sivustolle, mutta mahdollistaa myös lisämyyntiä nykyisille asiakkaille.

Listasimmekin kolme tärkeää syytä, miksi jokaisella yrityksellä kannattaisi olla oma blogi.

3 syytä miksi blogin aloittaminen kannattaa

Blogin aloittamiseen on monia hyviä syitä. Yritysblogi kannattaa ennen kaikkea nähdä tehokkaana markkinointitoimena, joka, oikein käytettynä, tuottaa euromääräisesti todennettavia tuloksia.

1. Hakukonenäkyvyys – Blogin luominen tuo uusia kävijöitä sivustolle

blogin luominen
Hyvän hakukonenäkyvyyden menestyskaava on pohjimmiltaan melko yksinkertainen: Mitä enemmän, hyvää ja merkitsevää, sisältöä sivustolla, sen parempi. Blogin perustaminen tarjoaakin tähän erinomaisen työkalun ja oma blogi mahdollistaa sisällön tuottamisen ja esittämisen luonnollisella tavalla.

Blogikirjoitukset tuovat myös usein laadukkaampaa kävijäliikennettä, kuin muut markkinointikeinot. Luonnollinen hakukoneliikenne konvertoituu maksaviksi asiakkaiksi usein huomattavasti tehokkaammin, kuin vaikkapa Google Adwords mainonta.

tärkeää on myös panostaa kirjoituksiin ja julkaista niitä säännöllisesti

Yritysblogi on siis erinomainen tapa saada uusia kävijöitä kotisivuille. Kannattaa toki muistaa, että blogin luominen ei itsessään tuo vielä yhtään kävijää, vaan ne useat ja sisältörikkaat blogikirjoitukset. Eli tärkeää on myös panostaa kirjoituksiin ja julkaista niitä blogissa säännöllisesti.

2. Luotettavuus – Yritysblogit rohkaisevat asiakkaita tilaamaan

yritysblogi
Blogi on toki paljon muutakin, kuin vain tapa kerätä kävijöitä hakukoneista kotisivuille. Kävijäliikenne sivustolla täytyy osata myös muuttaa maksaviksi asiakkaiksi, jossa blogilla on oma vaikutuksensa.

Usein riittää, kun saat potentiaalisen asiakkaan vakuutettua omasta osaamisestasi.

Yritysblogi tarjoaa hyvät puitteet esitellä omaa osaamista, niin asiantuntevien artikkeleiden kuin referenssikertomustenkin muodossa. Kun tuotteet ja palvelut ovat muuten kunnossa, voidaan pienellä lisävakuuttelulla kasvattaa tuloksia merkittävästi. Usein riittää, kun saat potentiaalisen asiakkaan vakuutettua omasta osaamisestasi.

3. Lisämyynti – Yritysblogi mahdollistaa sisältömarkkinointia myös nykyisille asiakkaille

Blogi on oiva keino rakentaa asiakassuhdetta, mutta sillä voi tehdä myös suoraa myyntiä, erityisesti jo olemassa olevalle asiakaskunnalle. Fiksusti kirjoitetut artikkelit, innostavat kokeilemaan uusia palveluita sekä myös opastavat asiakkaita tilaamaan heille parhaiten sopivia tuotteita.
blogin aloittaminen
Sisältömarkkinointi ei tietysti ole mikään uusi juttu ja erilaisia ohjeita ja ruokareseptejä on käytetty markkinoinnissa jo satoja vuosia. Hakukoneiden aikakaudella, sisältömarkkinoinnin merkitys kuitenkin on kasvanut entisestään ja oma blogi voi hyvin olla ratkaisevassa roolissa liiketoiminnan kasvattamiseksi.

Yritysblogi toimii erittäin hyvin, toisen äärimmäisen tehokkaan markkinointikeinon, sähköpostin kanssa.

Yritysblogi toimii erittäin hyvin, toisen äärimmäisen tehokkaan markkinointikeinon, sähköpostin kanssa. Sähköpostimarkkinointi vaatiikin toimiakseen juuri hyvää sisältöä, joka luonnollisesti sijaitsisi yrityksen blogissa. Voit siis kertaalleen tuotettua sisältöä hyödyntää myös muissa kanavissa, kuten vaikkapa myös Facebook -sivuilla!

Blogin aloitus vaikeaa? Vinkkejä blogin aloittamiseksi!

Blogin aloitus, ja menestyksekäs kirjoittelu, voi toki olla vaikeaa ja työlästä. Jo kirjoitusten aiheiden keksiminen voi olla haastavaa, eivätkä kaikki ole syntyneet kirjoittajiksi. Listasimmekin lopuksi vielä muutamia vinkkejä helpottamaan oman blogin aloittamista.

  • Kirjoita läheisesti yrityksesi toimintaan liittyvistä aiheista. Kirjoitusten tyyli voi vaihdella ja virallisen mainostekstin sijaan olla sopiva sekoitus asiantuntevuutta ja henkilökohtaisia mielipiteitä. Blogikirjoituksissa voi hyvin olla myös huumoria ja persoonallisuutta mukana.
  • Mieti alkuun, mikä on oma demografinen asiakaskuntasi ja kuinka kirjoituksesi voisi hyödyttää lukijoitasi.
  • Aloita pienestä, äläkä ahnehdi liikaa aluksi. Panosta esimerkiksi mieluummin yhteen hyvään kirjoitukseen kuukaudessa, kuin useampaan heikompilaatuiseen.
  • Hyödynnä myös yhteistyöverkostoasi. Blogin kirjoittamiseen voi valjastaa myös apuvoimia. Katso esimerkiksi, kuinka Sportsnutrition.fi verkkokaupan blogista vastaavat firman sponsoroimat urheilijat: http://blogi.sportsnutrition.fi/

, ,

Zoner Oy on osa Zoner Group -konsernia.