Kuinka saada kävijöitä ja seuraajia sosiaaliseen mediaan? - Zoner Web Hosting

Katso myös

Kuinka saada kävijöitä ja seuraajia sosiaaliseen mediaan?

Aiemmassa kirjoituksessamme, kävimme läpi sosiaalisen median merkitystä ja hyödyntämistä verkkoliiketoiminnassa. Tässä kirjoituksessa käydään läpi, kuinka oman yrityksen sosiaaliseen mediaan saadaan lisää kävijöitä, seuraajia ja tykkääjiä.

Kävijöiden saaminen sosiaalisen median sivustoille

Kukaan tuskin löytää, esimerkiksi, luomillesi Facebook-sivuille, jos niitä ei hieman mainosteta.

Muutamia yksinkertaisia tapoja kävijöiden saamiseksi:

  • Selkeät linkit kotisivuilla. Sijoita näkyvät linkit ja kuvakkeet, selkeään paikkaan sivustosi rakenteessa. Kuten vaikkapa sivuston ala- tai yläpalkkiin.
  • Linkit sähköpostien allekirjoituksessa. Lisää sosiaalisen median linkkisi myös sähköpostien allekirjoituksiin, niin henkilökohtaisissa sähköposteissa, kuin automaattisten tilausvahvistus yms. viestien yhteyteen.
  • Linkit ja maininnat uutiskirjeissä. Mainitse sosiaalisen median sivustasi myös uutiskirjeissä. Saat samalla hyödyllistä sisältöä uutiskirjeisiin, kun esittelet laadukasta sisältöä, jota sosiaalisen median sivuiltasi löytyy.
  • Osoitteet painetussa materiaalissa. Mikään ei estä sinua lisäämästä facebook-sivujesi osoitetta myös käyntikortteihisi tai muuhun painettuun materiaaliin. Esimerkiksi kuitit ja muut tositteet voidaan hyödyntää myös tähän tarkoitukseen.
  • Maksettu mainonta. Kun sosiaalisen median sivuiltasi löytyy hyödyllistä ja viihdyttävää sisältöä, voi siihen olla kannattavaa myös sijoittaa mainoseuroja sen jakamiseksi laajemminkin, esimerkiksi Facebookin sisäisten mainoskampanjoiden avulla.

Kävijöiden muuttaminen seuraajiksi ja tykkääjiksi

Pelkkien kävijöiden ohjaaminen, sosiaalisen median sivustoille, ei vielä tee heistä seuraajia, vaan heidän täytyy myös kiinnostua sisällöstäsi ja aktivoitua seuraamaan toimintaasi. Ratkaisevinta onkin, kuinka hyödyllistä ja mielenkiintoista sisältöä tarjoat heidän näkökulmastaan.

Tarjoa hyödyllistä ja viihdyttävää sisältöä

Mieti minkälaisia tarpeita mahdollisilla kävijöillä ja asiakkaillasi on ja kuinka voit palvella heitä sosiaalisen median sivujesi kautta. Erilaiset tiedotteet, ohjeet ja vinkit voivat olla erinomaista sisältöä, jotka kävijä haluaa ”tilata”, seuraamalla toimintaasi.

Muista myös päivittää sisältöä usein ja säännöllisesti. Vältä ylilyöntejä markkinointiviestien suhteen, vaan keskity tarjoamaan mielenkiintoista sisältöä.

Rohkaise ja tue aktiivista keskustelua seuraajiesi kanssa

Koska kyse on ennen kaikkea sosiaalisesta mediasta, voi aktiivinen keskustelu olla myös monelle tärkeä syy seurata ja osallistua sivujesi toimintaan.
Osallistu itse keskusteluun ja rohkaise kävijöitä ja seuraajiasi myös keskustelemaan keskenään, niin palveluistasi kuin alaan liittyvistä muistakin aiheista.

Seuraatko jo itse Zonerin Facebook -sivuja?

Zoner Oy on osa Zoner Group -konsernia.