Tiedotteet

Häiriö Zoner Sähköposti -palvelussa 3.3.

Päivitys klo 13.34 Häiriön aiheutti Zonerin laitesalissa havaittu verkkovika. Vika on saatu ainakin osittain paikallistettua ja korjattua, jatkamme kuitenkin vielä selvitystöitä. Häiriö on vaikuttanut eniten viestien noutamiseen sähköpostipalvelimelta, mikä näkyy esimerkiksi aikakatkaisuvirheenä käytettävässä sähköpostiohjelmassa. Postien saapumiseen tämän ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa millään tavalla, eli häiriön aikana saapuvat postit ovat tulleet ihan normaalisti perille. — Zoner Sähköposti -palvelussa on havaittu häiriö, joka on alkanut eilen illalla. Häiriö estää ajoittain sähköpostin käytön. Selvitämme häiriön syytä ja päivitämme tätä tukitiedotetta, kun saamme lisätietoja. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa!

Lue tiedote kokonaisuudessaan

Selvitys palvelinsalin vaihdoksessa ilmenneistä viivästyksistä

Zonerin palvelinlaitteet siirrettiin lauantaina uuteen palvelinsaliin. Arvioimme katkoksen kestoksi noin klo 4.00 – 12.00. Emme valitettavasti pysyneet arvioidussa aikataulussa ja viimeiset palvelut saatiin käyttöön vasta klo 22.30. Lisäksi webhotellien sähköposteissa esiintyi vielä sunnuntaina häiriöitä, joiden takia ne eivät toimineet kaikilla sähköpostiohjelmistoilla. Pahoittelemme tapahtunutta! Kokosimme tähän tarkemmin tietoa siitä, miksi arvioimamme aikataulumme ei pitänyt. Toki on hyvä huomata, että palvelinsalin muutto on aina todella suuri operaatio, jossa yllättäviä viivästyksiä voi ilmetä huolellisesta valmistelusta ja ennakoinnista huolimatta. Pidimme asiakaspalveluamme auki poikkeuksellisesti lauantai-iltaan asti ja avasimme myös sunnuntaina normaalia aiemmin, jotta pystyimme vastaamaan asiakkaidemme kysymyksiin mahdollisimman nopeasti. Päivitimme myös sivuiltamme löytyvää tukitiedotetta sekä

Lue tiedote kokonaisuudessaan

Zonerin laitesali vaihtuu helmikuussa 2021 (päättynyt)

Kaikki palvelut ovat nyt toiminnassa, eikä mitään muuttoon liittyviä häiriöitä pitäisi enää esiintyä. Päivitys 21.2. kl 13:40 Viimeisetkin webhotellien sähköpostien reititysongelmat on nyt saatu kuntoon ja sähköpostin pitäisi toimia normaalisti sovelluksesta riippumatta. Päivitys 21.2. kl 10:00 Viimeisetkin palvelut on saatu nostettua ylös eilen illalla kl 22:30 aikoihin. Webhotellien sähköpostien reitityksessä on vielä ongelmaa, jota korjataan parhaillaan, mutta sähköpostia pääsee käyttämään sillä välin suoraan palvelimen omasta webmail-osoitteesta wwwXX.zoner.fi/webmail  (XX=palvelin, jolla tuo kyseisen webhotelli sijaitsee. Jos tämä ei ole tiedossa, niin apua saa sivustomme chatin kautta). Tulemme antamaan tarkemman selvityksen palvelinsalin muutossa tapahtuneista haasteista, joiden takia valitettavasti tuo palvelukatkon kesto venyi arvioidusta.

Lue tiedote kokonaisuudessaan

Häiriö WP-Cloud-palvelussa HEL3 – HEL6-palvelinsalissa

WP-Cloud-palvelussa havaitiin häiriö 28.1.2021 noin klo 11, joka vaikuttaa kaikkiin FI-HEL3 – HEL6 -palvelinsalissa oleviin sivustoihin. Selvitämme ongelman syytä ja päivitämme tätä tiedotetta heti, kun saamme lisätietoja. Klo 11.25 Tällä hetkellä kaikki vaikuttaisi toimivan normaalisti, seuraamme tilannetta. Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Lue tiedote kokonaisuudessaan

Häiriö WP-Cloud-palvelun FI-HEL3 klusterissa 15.01.2021 (päättynyt)

WP-Cloud-palvelun HEL3-palvelinsalissa on havaittu häiriö 15.01. klo 12.20, joka vaikuttaa noin 2% asiakassivustojemme toimivuuteen. Häiriön vuoksi kyseiset sivustot eivät lataudu tai saavat 503-virhekoodin sivustoa avattaessa. Päivitys klo 13.05: Vika vaikuttaa vielä 1% sivustoista Päivitys klo 14.55: Palvelinpalveluntarjoajan vikatilanne on saatu korjattua ja kaikki sivustot ovat taas normaalisti toiminnassa Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Lue tiedote kokonaisuudessaan