Webhotellien sähköpostin käsittelyssä ongelmia (Korjattu su 13.12.)

Webhotellien sähköpostin käsitellyssä oli ongelmia la 12. – su 13.12., ongelma on nyt jo korjattu. Tämä ei vaikuttanut Zoner Sähköpostin käyttäjiin.

Zoner.fi-sertifikaatti vanhentui lauantaina 12.12. noin 14.10, eikä uutta sertifikaattia oltu määritetty oikein palvelimelle.

Tämä vaikutti webhotellien sähköpostin mail.zoner.fi-sertifikaattiin, eivätkä kaikki sähköpostiohjelmat saaneet viestejä haettua palvelimelta. Osa asiakkaista saikin sähköpostiohjelmaltaan ilmoituksen, ettei viestejä ole voitu hakea. Roundcube on kuitenkin toiminut normaalisti koko ajan, eli itse sähköpostien kulussa ei ole ollut ongelmaa.

Ongelmaa korjattiin lauantaina 12.12. klo 14.35. Tämän jälkeen saimme myös useilta asiakkailta viestiä, että ongelma on korjaantunut. Oletimme ongelman olevan kokonaan ohi.

Sunnuntaina saimme kuitenkin lisää ilmoituksia, että sähköpostien kanssa on ongelmia, esimerkiksi Gmail-käyttäjillä. Ongelmaa selvitettiin uudelleen ja ongelma saatiin kokonaan korjattua sunnuntaina 13.12. klo 12.20.

Pahoittelemme tästä aiheutunutta häiriötä webhotellin sähköpostin käyttäjille!