Zonerin varautuminen koronavirukseen

Hei asiakkaamme!

Tällä hetkellä Suomen koronavirustilanne näyttää pahenevan päivittäin. Suhtaudun asiaan sen vaatimalla vakavuudella, ja siksi olen tehnyt toimintasuunnitelman. Haluamme omalta osaltamme hidastaa viruksen leviämistä ja turvata myös asiakkaidemme palveluiden toiminnan.

Zoner on viime vuosina kasvanut yhdeksi suurimmista web hosting -palveluntarjoajista. Kiitokset tästä kuuluu yli 15 000 asiakkaallemme sekä loistavalle 17 hengen tiimille. Vaikka koronavirus aiheuttaa epävarmuutta joka puolella, me pyrimme kaikin keinoin jatkamaan palvelua samalla tasolla asiakkaillemme. Olemmekin ottaneet jo seuraavat varotoimet käyttöön, jotta pystymme palvelemaan teitä parhaan kykymme mukaan.

Asiakaspalvelun saavutettavuus

Zonerilla on tällä hetkellä yhdeksän nimettyä asiakaspalvelijaa, jotka hoitavat vuosittain yli 70 000 tukipyyntöä neljässä eri kanavassa. Lisäksi on kuusi järjestelmäasiantuntijaa, jotka ylläpitävät yli 20 000 palvelua laitteillamme.

Olemme ohjeistaneen henkilökuntaa tekemään etätyötä heti, kun se on tarpeellista. Työntekijät on ohjeistettu jäämään kotiin, jos tuntevat olonsa yhtään kipeäksi. Julkisia liikennevälineitä käyttävät työntekijät ovat jääneet jo nyt varotoimenpiteenä etätöihin.

Kun henkilökuntamme siirtyy etätöihin, Zoner tarjoaa henkilökunnalleen Ruokaboksi-palvelun, jotta tartuntavaara voidaan pitää mahdollisimman pienenä. Ruuan tarjoamisella varmistetaan myös henkilökunnan jaksaminen etätöissä.

Siisteys

Zonerin toimistolla on otettu käyttöön käsidesit ja olemme tuplanneet siivouspalvelun tunnit toistaiseksi. Lisäksi siivousliikkeelle on ohjeistettu puhdistamaan tietyt pinnat (mm. ovenkahvat) erityisen tarkasti. Henkilökuntaa on ohjeistettu huolehtimaan omasta käsihygieniastaan ja toimintaympäristönsä puhtaudesta.

Palvelinten saavutettavuus

Palvelintilamme on vuokrattu yhdeltä Euroopan isoimmalta toimijalta, jolla on jo omat ohjeistukset koronaviruksen vuoksi. Palvelimia ylläpidetään pääasiassa etänä. Meillä on omassa henkilökunnassamme kuusi tätä tekevää ammattilaista ja käytämme myös useaa ulkopuolista kumppania, joten järjestelmien pysyminen pystyssä on useasta suunnasta turvattu. Laitetila on huipputurvallinen, eikä siellä vieraile kovinkaan montaa eri ihmistä kuukausitasolla, joten tartuntavaara itse laitetilassa on erittäin pieni.

Kiitos, että olet asiakkaamme. Toivotan terveyttä ja menestystä näinä haastavina aikoina.

Toni Claren

yrittäjä