Miten vaihdan webhotellin sähköpostin salasanan?

Tässä ohjeessa käymme läpi, kuinka webhotelli sähköpostilaatikon salasanan saa vaihdettua. Mikäli käytät webhotellin sijasta sähköpostiin erillistä Zoner Sähköposti -palvelua, löytyy oikea ohje täältä

Sähköpostilaatikon salasanan vaihtamiseen on useita eri tapoja. Käytettävä tapa riippuu käyttäjän hallintaoikeuksista ja siitä, onko vanha salasana muistissa.

Salasanan vaihtaminen, kun vanha salasana on tiedossa

Käyttäjät voivat itse vaihtaa oman sähköpostilaatikon salasanan Roundcube-webmailin kautta.

Kirjaudu sisään Roundcuben webmailiin osoitteesta webmail.zoner.fi. Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi.

Valitse vasemmasta reunasta Asetukset, Salasana. Syötä nykyinen salasanasi ja uusi salasana kahteen kertaan ja tallenna muutokset.

Salasanan vaihtaminen, kun vanha salasana ei ole tallessa

Jos vanha salasana ei ole tiedossa, voi sen vaihtaa uuteen ainoastaan pääkäyttäjänä webhotellin hallintapaneelista käsin.

Kirjaudu sisään webhotellin DirectAdmin-hallintapaneeliin.

Jos sinulla on kauttamme useampi domain, valitse ensin se domain, johon haluat kohdentaa muokkauksen. Ohje muokattavan domainin valintaan löytyy täältä.

Valitse päävalikosta Sähköpostien hallinta – Sähköpostitilit

Sivulla näkyy lista käytössä olevista sähköpostilaatikoista. Klikkaa osoiterivin oikeassa reunassa olevaa + -merkkiä – Vaihda salasana/käyttäjätunnus.

Anna avautuvaan ponnahdusikkunaan uusi salasana. Voit painaa salasanarivin vasemmassa reunassa näkyviä noppia, jolloin ohjelma muodostaa automaattisesti turvallisen salasanan. Saat salasanan näkyviin klikkaamalla rivillä näkyvää silmä-kuvaketta. Kopioi salasana leikepöydälle klikkaamalla ilmoitusta. Salasana näytetään ruudussa vielä tallentamisen jälkeen, joten ei tarvitse säikähtää, jos se jää tässä kohtaa ottamatta talteen. Tallenna muutokset.