Zonerin nimissä lähetetty useita huijausviestejä

Zonerin asiakkaat ovat saaneet viime aikoina useita viestejä, joiden lähettäjä tekeytyy Zoneriksi ja pyytää asiakkaitamme vahvistamaan tilauksen jatkamisen. Lähettäjän nimenä näkyy ”zoner”, vaikka todellisuudessa sähköpostiosoite on aivan muuta. Alla näet kuvakaappauksen yleisimmästä huijausviestistä.

Me Zonerilla emme poista asiakkaidemme palveluita sen takia, että ne ovat olleet jonkin aikaa käyttämättä. Emme näin ollen myöskään pyydä tällaisia vahvistuksia palvelun käytön jatkamiseksi.

Muutamia hyviä keinoja huijausviestien tunnistamiseen

  • Tarkista, mistä sähköpostiosoitteesta viesti on saapunut.
  • Kiinnitä huomioita viestin kieleen. Huono suomen kieli viittaa usein kääntäjäohjelman käyttöön.
  • Tarkista linkki, johon sähköpostista ohjataan. Älä kuitenkaan klikkaa linkkiä, vaan vie hiiren osoitin linkin päälle.

Jos olet epävarma viestin aitoudesta, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi chatin kautta ja varmistaa viestin aitouden.  

Ehditkö jo klikata linkkiä?

Jos ehdit jo klikata linkkiä ja täyttää sen kautta aukeavan lomakkeen, tulee salasanat vaihtaa viipymättä. Suosittelemme myös skannaamaan tietokoneen haittaohjelmien varalta. Jos olet käyttänyt samaa salasanaa myös muissa palveluissa, niiden salasanat on myös tärkeää vaihtaa. Ota tarpeen mukaan yhteyttä meihin.

Sähköpostin salasana on turvallista syöttää ainoastaan sivuilla, joiden osoite loppuu zoner.fi, tai sähköpostisovelluksiin. Jos epäilet kirjautumisosoitteen aitoutta, kirjoita se käsin selaimen osoiteriville.