Nettisivusto tarvitsee viestien lähetysominaisuutta esim. yhteydenottolomakkeiden viestien ja verkkokaupan tilauksia koskevien viestien lähettämiseen. Joomla käyttää viestien lähettämiseen oletuksena PHP mail -toimintoa, jota webhotellit eivät salli turvallisuussyistä. Voidaksesi hyödyntää Joomlan viestitoimintoja sinun pitää asentaa ja aktivoida SMTP käyttöön sivustolle.
1. Luo uusi sähköpostilaatikko
Voit myös käyttää vanhaa olemassa olevaa laatikkoa, mutta suosittelemme uuden luontia.
Sähköpostilaatikon luonti: https://www.zoner.fi/tukiohjeet/sahkopostitilin-luominen-webhotellista/
2. Kirjaudu Joomla-sivun hallintaan ja mene ohjauspaneeliin
Valitse sivun vasemmassa reunasta ”Sivuston asetukset”.
3. Valitse Palvelin-välilehti.
4. Valitse kohdasta Sähköpostin asetukset kohtaan lähetystapa: SMTP, jolloin sinulle aukeaa lisää valintoja.
Täytä seuraavat tiedot:
Lähettäjän sähköpostiosoite: Luomasi uuden sähköpostin sähköpostiosoite
Lähettäjä: Lähettäjän nimi, esimerkiksi yritys tai toiminimi. (Tai minkä nimen haluaa viestien toimitukseen.)
SMTP-Autentikointi: Kyllä
SMTP-tietoturva: Ei arvoa.
SMTP-portti: 587
SMTP-käyttäjänimi: Luomasi uuden sähköpostin sähköpostiosoite
STMP-salasana: Luomasi uuden sähköpostin salasana
SMTP-palvelin: localhost
Kun tarvittavat tiedot on täytetty painetaan Tallenna asetukset.