Verkkokaupan maksutavat

Kaisa Huttunen

Verkkokaupan maksutavat ovat tulleet paljon eteenpäin niistä ajoista, jolloin verkkokauppiaan täytyi itse tehdä sopimuksia jokaisen yksittäisen pankin kanssa ja koodata nämä pankkien maksupainikkeet erillisesti verkkokauppaansa. Nykyään lähes kaikki verkkomaksuliikenne kulkeekin erillisten maksupalveluiden tarjoajien kautta, jotka tarjoavat usein valmiit maksumoduulit yleisimpiin verkkokauppa-alustoihin, kuten Magentoon, PrestaShopiin ja WooCommerceen.

Tässä artikkelissa esitellään kuusi erilaista palveluntarjoajaa sähköisten maksujen käyttöön verkkokaupassa. Esittelyssä on niin kokonaisvaltaisia ratkaisuja tarjoavia kuin yksittäisempiin maksutapoihin keskittyviä palveluita.

Päivitimme kirjoitusta viimeksi 18.11.2021

Verkkokaupan maksutavat

Tarjoa monipuoliset verkkokaupan maksutavat

Verkkokauppojen maksutavoilla ja koko maksuprosessilla on merkitystä verkkokaupan myynnin kannalta, siksi niitä kannattaa harkita tarkkaan, kun verkkokaupan perustaminen on ajankohtaista.

Verkkokauppaa koskevaa tutkimusta löytyy paljon ja niistä saa hyvän käsityksen, mitkä verkkokaupan maksutavat ovat asiakkaiden suosiossa ja mitkä voivat olla suurimmat kompastuskivet itse maksuprosessissa.

Mitkä maksutavat ovat suomalaisten suosiossa?

Verkkokaupan maksutapoja selvittäviä suomalaistutkimuksia ovat tehneet ainakin PostNord ja Paytrail.

PostNordin vuonna 2018 tekemän tutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista maksaa verkko-ostoksensa:

  • pankki- tai luottokortilla 30%
  • verkkopankilla 27%
  • laskulla 25%
  • PayPalilla, Paysonilla tai vastaavalla 12%
  • käteismaksulla 2%

Lähde: Postnord – Verkkokauppa Pohjoismaissa 2019

Paytrailin vuonna 2020 tehdyssä tutkimuksessa selvitettiin sekä käytetyintä maksutapaa että mieluistinta vaihtoehtoa. Käytetyimmät verkkokaupan maksutavat olivat:

  • verkkopankki 63 %
  • pankki- tai luottokortti 49%
  • lasku 23%
  • PayPal 21%
  • MobilePay 16%
  • osamaksu 6%

Mieluisimmat maksutavat noudattelivat neljän kärjen osalta täysin samaa järjestystä kuin käytetyimmät, vaikkakin prosenttiosuudet olivat hieman pienemmät.

Lähde: Paytrail – Verkkokauppa Suomessa 2020

Verkkokauppiaan onkin varmasti järkevää tarjota asiakkaalle ainakin suosituimmat verkkokauppan maksutavat eli korttimaksut, verkkopankkimaksut ja lasku. Asiakkaan kannalta on varmasti paras, että maksuvaihtoehtoja on useita, joista voi valita itselleen sopivimman. Kannattaa kuitenkin huomioida myös eri maksuvaihtoehdoista verkkokauppiaalle mahdollisesti syntyvät kulut.

Verkkokauppa maksutavat - saat kattavat raportit

Miksi maksuprosessi jää kesken?

Paytrailin tutkimuksen mukaan ostosten keskeyttämisen syynä olivat seuraavat:

  • 21% koki hinnan toimituskustannuksineen liian korkeaksi
  • 13% koki teknisiä ongelmia sivustolla
  • 12% ei saanut maksuprosessia toimimaan
  • 8% haluttua maksutapavaihtoehtoa ei ollut saatavilla
  • 5% ei luottanut verkkokauppaan

Asiakkaat ovat yleensä verkkokaupoissa kärsimättömiä, joten maksutapahtuma kannattaa tehdä heille mahdollisimman helpoksi ja sujuvaksi. Verkkokauppiaan kannattaa miettiä myös luotettavuutta ja toimintavarmuutta maksupalveluntarjoajaa valitessa.

Esimerkiksi asiakkaalle ennestään tuttu ja luotettava maksupalveluntarjoaja voi tuoda selvästi paremman tuloksen kuin pieni ja tuntematon toimija, vaikka varsinainen maksujen välitys onnistuisi molemmilla palveluilla verkkokauppiaan näkökulmasta yhtä hyvin.

Verkkokaupan maksutavat vertailussa

Alun perin esittelimme tässä blogitekstissä kaikkiaan kahdeksan eri palveluntarjoajaa, mutta alkuperäisestä toimijoita on karissut jonkun verran. Esimerkiksi osamaksu ja laskupalveluita tarjoava verkkokaupan maksupalvelu Mash on haettu konkurssiin, eikä sen pitäminen mukana vertailussa ollut enää mielekästä.

Maksupalveluita itsekin tarjoava Paytrail ilmoitti 5.1.2021 ostavansa Checkout Finlandin ja kauppa sai myös viranomaishyväksynnän toukokuussa 2021. Syksyllä 2021 Paytrailin ja Checkoutin palveluita yhdistetiin, jonka jälkeen ne jatkoivat toimintaa Paytrail-nimen alla.

Nyt kirjoituksessa esitelläänkin kuusi maksutavat verkkokauppaan mahdollistavaa palveluntarjoajaa: Bambora, BlueCommerce, Klarna, PayPal, Paytrail ja Stripe. Alla olevasta päivitetystä taulukosta näet helposti, mitkä verkkokaupan maksutavat kukin palveluntarjoaja mahdollistaa. 

Verkkokaupan maksutavat vertailutaulukko

Kuukausimaksuttomat ratkaisut

Palveluntarjoajat vaihtelevat paitsi sen suhteen, mitä eri maksutapoja he tarjoavat, mutta myös sen suhteen maksavatko heidän palvelunsa verkkokauppiaalle. Verkkokaupan maksutavat voi toteuttaa myös kuukausimaksuttomalla palvelulla, sillä näitä on tarjolla useita. Ne ovat yleensä hyödyllisiä silloin, kun verkkokaupan myynti on vasta alussa, pientä tai kausittaista.

Samalla palveluntarjoajalla voi olla useita erilaisia palvelupaketteja, joista verkkokauppias voi valita itselleen parhaiten sopivan. Alta olevasta taulukosta löydät tiedon siitä, tarjoaako kyseinen palveluntarjoaja kuukausimaksuttoman palvelupaketin.

Kuukausi maksuttomat ja maksulliset

Pohtiessaan palveluntarjoajan valintaa kannattaa kuitenkin huomioida, että usein kuukausimaksuttomissa paketeissa on korkeammat transaktiokohtaiset kulut tai ne saattavat ottaa erillisen prosentuaalisen komission myynnistä. Puolestaan kuukausimaksullisissa versioissa transaktiokohtaiset maksut ovat yleensä selvästi pienempiä, eivätkä ne sisällä enää prosentuaalista komissiota.

Halusimme päästää ääneen myös jokaisen verkkokaupan maksutapoja tarjoavan yrityksen edustajat. Seuraavaksi esittelyssä onkin jokainen palveluntarjoaja erikseen, esittelyt ovat aakkosjärjestyksessä.

BlueCommerce

BlueCommerce on jo asemansa vakiinnuttanut verkkomaksupalvelu ja sen taustalta löytyykin erittäin varteenotettava maailmanlaajuinen tekijä Verifone, jonka palvelut tunnettiin aiemmin Suomessa nimellä Point.

BlueCommerce tarjoaa asiakkaalle kattavat verkkokaupan maksutavat, kuten korttimaksut, verkkopankkimaksut, laskut ja osamaksut.

BlueCommerce logo

Kuinka BlueCommerce eroaa edukseen?

Henrik Henriksson, markkinointijohtaja Verifone Finland:
”Maksuratkaisumme sopii kaikille kauppiaille toiminnan laajuudesta riippumatta. Se käy loistavasti pelkästään verkkokauppiaille ja sen lisäksi maksamisen kokonaisratkaisumme tuo ainutlaatuista etua myös kivijalkamyymälän ja verkkokaupan maksuliikenteen yhdistämiseen.

Yhdellä selkeällä raportointityökalulla kauppias seuraa sekä hallinnoi kätevästi kaikkien myyntikanavien maksutapahtumia. Meillä maksamisen ratkaisu ei rajoitu ainoastaan verkkokauppaan, vaan kauppiaat yhdistävät myymälän ja verkkokaupan yhdellä ja samalla ratkaisulla.

Henrik Henriksson

Maksuratkaisumme myös tunnistaa palaavan asiakkaan. Asiakas voi turvallisesti tallentaa maksukorttinsa tiedot palveluumme. Tämä helpottaa asiakkaan maksusuoritusta, kun tietoja ei tarvitse syöttää kuin yhden kerran. Mobiilimaksaminen helpottuu ja asiakkaan on helppo palata uudestaan ostoksille.

Maksusivumme on mobiilioptimoitu eli se toimii selkeästi myös matkapuhelimella ja tabletilla. Maksusivu tunnistaa käytettävän laitteen ja skaalautuu sen mukaan. Ominaisuus parantaa konversioastetta yhteydenottoon ja tilauksen tekemiseen.”

Aloittavalle verkkokauppiaalle BlueCommerce voi olla erinomainen ratkaisu, sillä sen saa myös ilman kuukausimaksua ja maksumoduuli on ilmainen. Näin verkkokaupan aloituskustannukset voivat pienentyä oleellisesti ja sähköinen kaupankäynti on mahdollista aloittaa pienimuotoisesti.

BlueCommerce-maksumoduulit

BlueCommerce kehittää myös aktiivisesti itse maksumoduuleita yleisimpiin avoimen lähdekoodin verkkokauppaohjelmistoihin, jolloin maksutavan käyttöönoton kustannukset pienenevät oleellisesti.

Valmiita ja ilmaisia maksumoduuleja löytyy muun muassa seuraaviin verkkokauppaohjelmistoihin Magento, PrestaShop, OpenCart, WooCommerce, osCommerce ja Zen Cart.

BlueCommercen hinnoittelu

BlueCommercessa on mahdollisuus valita kolme eri hinnoittelumallia eli palvelutasoa: Basic, Premium ja Premium +.

Basic taso on kuukausimaksuton maksupalvelu, jossa palveluntarjoaja veloittaa kuukausimaksun sijasta pienen transaktiomaksun sekä prosentteihin sidotun komission tilausten kokonaisarvoista.

Premium ja Premium + -tasot ovat kuukausimaksullisia ja sisältävät myös enemmän ominaisuuksia verkkokauppiaalle.

BlueCommerce maksupalvelusta löytyy tarkempia lisätietoja täältä.

Checkout Finland

Checkout oli yksi Suomen suurimmista maksunvälityspalveluista ja kuului aiemmin osaksi OP-ryhmää.

Paytrail ilmoitti 5.1.2021 ostavansa Checkout Finlandin ja kauppa sai myös viranomaishyväksynnän toukokuussa 2021. Yhdistymisestä Paytrailin kanssa tiedotettiin syksyllä 2021.

Checkout logo

Mash

Mash-maksutapa tarjosi verkkokaupan asiakkaille mahdollisuuden vähintään kahden viikon korottomaan maksuaikaan laskulla sekä mahdollisuuden maksaa ostoksensa osamaksulla.

Mash-maksutapojen käyttäminen ei ole enää mahdollista, koska Mash Groupia on asetettu konkurssiin 15.3.2021. 

Mash logo

Klarna Checkout

Klarna Checkout sisältää erittäin hyviä ja tehokkaita ominaisuuksia verkkokauppiaalle.

Klarna tarjoaa monipuoliset verkkokaupan maksutavat, kuten lasku- ja osamaksutavat, mutta myös perinteiset pankki- ja luottokorttimaksut.

Klarna logo

Mikä tekee Klarna Checkoutista hyvän valinnan?

Jani Tyyni, pääjohtaja Klarna Finland:
“Klarna on perustamisvuodestaan 2005 lähtien pyrkinyt jatkuvasti kehittämään verkkokauppaostoksia: päivittämällä ja parantamalla ihmisten ostoskokemuksia. Nykyään kuluttajat odottavat saavansa paljon enemmän kuin pelkästään eri maksuvaihtoehtoja. He odottavat saavansa smoothin ostokokemuksen. Ostokokemus sisältää kaiken sen, mitä tapahtuu ennen maksutapahtumaa, sen aikana ja sen jälkeen.

Meidän helpot ja monipuoliset maksuvaihtoehdot ovat vain osa tätä kokonaisuutta. Meidän maksa myöhemmin mahdollisuus on hyvä esimerkki kuluttajaystävällisistä vaihtoehdoista ja se onkin kasvanut todella suosituksi maksutavaksi ympäri Eurooppaa. Tarjoamalla ylivoimaisen kokemuksen kuluttajalle, me autamme varmistamaan, että kauppiaat voivat kasvattaa konversiolukuja ja saada sekä tyytyväisiä että uskollisia asiakkaita.”

Jani Tyyni

Klarna Checkout toimiikin virtaviivaisuutensa ansiosta erittäin hyvin etenkin volyymia eli yksinkertaisia tuotteita myyvissä verkkokaupoissa, joiden myynnissä kappale- ja kertaostosten lukumäärät ovat etusijalla. Klarna Checkoutin virtaviivaisuutta auttaa, jos kaupassa ei käytetä erillisiä, asiakkaan mukaan tapahtuvia muuttujia, kuten toimitustapavalintoja.

Klarna Checkout ei välttämättä ole paras valinta aloittavalle verkkokauppiaalle, mutta harkinnan arvoinen vaihtoehto, kun verkkokauppaa aletaan optimoimaan myyntien maksimoimiseksi.

Klarna Checkout -maksumoduulit

Useimpiin verkkokauppa-alustoihin on saatavilla Klarna Chekoutin maksumoduuli erikseen asennettavana lisäosana. Tällaisia ovat esimerkiksi Shopify, Magento ja WooCommerce. Klarna on oletuksena asennettu puolestaan esimerkiksi MyCashflow- ja Vilkas-verkkokauppaohjelmistoihin.

Klarna Checkout -maksupalvelun hinnoittelu

Klarnan hinnoittelu koostuu prosentuaalisesta ja kiinteästä transaktiokohtaisesta maksusta. Kuukausimaksua palvelussa ei ole lainkaan.

Klarnan palveluista löydät lisätietoja täältä.

PayPal

PayPal on kansainvälisesti suosittu maksunvälityspalvelu, joka toimii yli 200 eri maassa ja valittavissa on jopa 25 eri valuuttaa.

PayPal tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden maksaa oman PayPal-tilinsä tai PayPaliin liitetyn luottokortin avulla. PayPal toimii ikään kuin välikätenä verkkokaupan ja asiakkaan välissä. Verkkokauppa ei siis saa esimerkiksi asiakkaan luottokorttitietoja vaan PayPal hoitaa kaiken rahaliikenteen

PayPal logo

Miksi PayPal on hyvän vaihtoehto?

Jonas Breding, johtaja PayPal Nordics:
“PayPalilla on ainutlaatuinen asema maailmanlaajuisella maksualalla ja meillä on yli 277 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Olemme siis luonteva osa ihmisten taloutta ja kumppani yli 200 myyjälle ympäri maailmaa, myös Suomessa. PayPal onkin yksi luotetuimmista tuotemerkeistä, joten sen näkeminen maksuvaihtoehtona tekee verkkokaupan asiakkaista vähemmän epäröiviä. Tämä on tärkeä tekijä jokaiselle verkkokauppiaalle, etenkin kansainvälisessä myynnissä.

ComScorein äskettäin tekemän tutkimuksen mukaan konversio PayPalin kanssa on noin 30-50% korkeampi (verrattuna muihin maksutapoihin) PayPal One Touchin kaltaisen ratkaisujen ansiosta PayPal onnistuu laukaisemaan jopa 30% enemmän spontaaneja ostoksia kuin muut maksutavat, mikä käytännössä johtaa ostosten kesken jättämisen vähenemiseen.

Jonas Breding

Kaikki ominaisuudet yhdistettynä olemme äärimmäisen vahva: tutkimme uusia kanavia, laajennamme rahoituspalveluidemme tarjontaa, lisäämme kuluttajien sitoutumista sekä kauppiaiden osuutta maksutapahtumista.”

PayPalissa on myös toistuvan laskutuksen mahdollistava ominaisuus, joten PayPal siis sopii hyvin myös sellaisille verkkokauppiaille, jotka tarvitsevat toistuvaa laskutusta.

PayPalissa ei ole kiinteää kuukausimaksua, joten sen tarjoaminen voikin olla järkevää myös kotimaisissa verkkokaupoissa, vaikka palvelun suosio ei ole vielä kovinkaan suuri Suomessa.

PayPal-maksumoduulit

PayPal tarjoaa mahdollisuuden asentaa maksupainikkeet HTML-koodin avulla omaan verkkokauppaan. PayPalin sivuilta löytyy myös kattavat tukiohjeet maksupainikkeiden lisäämiseen itse.

PayPal-pikakassan saa puolestaan käyttöönsä joko hyödyntämällä PayPalin kumppaneita tai sitten integroimalla sen itse, tosin se vaatii hieman edistyneempää osaamista.

PayPal-maksuratkaisun hinnoittelu

PayPalissa ei ole kiinteää kuukausihintaa, vaan hinnoittelu perustuu prosentuaalisiin ja kiinteisiin transaktiokohtaisiin maksuihin. Hintoihin vaikuttaa myös se, ovatko maksut rajat ylittäviä tai tarvitaanko valuutan muuntoa.

PayPalin palveluista löytyy lisätietoja täältä.

Paytrail

Paytrail (entinen Suomen Verkkomaksut) on yksi Suomen suosituimmista maksupalveluista verkkokaupoille. Paytrail on nykyään osa pohjoismaista Nets-perhettä, joka tarjoaa maksuratkaisuja, tietopalveluja ja digitaalisia turvaratkaisuja.

Syksyllä 2021 Paytrail ja Checkout Finland yhdistyivät, jonka jälkeen markkinoille tuli niin kutsuttu uusi Paytrail aiempaa laajemmilla ominaisuuksilla. Paytrail tarjoaa monipuoliset verkkokaupan maksutavat, kuten korttimaksut, verkkopankkimaksut, laskut, osamaksut ja mobiilimaksamisen.

Paytrail logo

Miten Paytrail toimii ja erottuu edukseen muista maksutaparatkaisuista?

Johannes Kumpukoski, myyntijohtaja Paytrail:
”Palvelumme kattavat korttimaksutavat ja erinomainen kirjanpitoraportointi ovat kauppiaalle suoraan näkyviä ja meidät kilpailijoista erottavia tekijöitä.

Näiden lisäksi asiantunteva asiakaspalvelumme on erittäin kiitetty sekä kauppiaiden että kuluttajien toimesta. Asiakaspalvelumme palvelee sekä kauppiaita että kuluttajia 24/7. Lisäksi teemme tilitykset kauppiaalle nopeasti ja palvelumme saatavuus on markkinan korkein. Palvelun saatavuus on tutkitusti tärkein verkkomaksupalvelun valintaan vaikuttava tekijä.”

Johannes Kumpukoski

Yhtenä Paytrailin muista erottavana ominaisuutena on reaaliaikainen maksukuittaus, jonka ansiosta kauppias ja kuluttaja saavat tiedon pankkimaksujen läpimenosta välittömästi. Ilman vastaavaa ominaisuutta maksutiedon saamiseen voi kestää useampi pankkipäivä. Tästä voi koitua esimerkiksi sellaisia ongelmia, että verkkokaupan varastosaldot eivät pysy ajan tasalla ja asiakaspalvelu kuormittuu epäselviksi jääneiden maksujen selvittelystä.

Paytrail sisältää käytännössä kaikki kotimaiset verkkopankit sekä yleisimmät luottokorttimaksut. Siihen on mahdollista kytkeä myös runsaasti erilaisia lisämaksutapoja, kuten lasku- ja osamaksutavat, PayPal ja mobiilimaksaminen.

Myös In App -maksaminen on tarjolla Paytrailin emoyhtiön Netsin kautta. Saat heidän kauttaan ohjelmistokehityspaketin mobiilisovelluksiin, mikä tekee maksamisesta niiden sisällä helpompaa kuin koskaan.

Paytrailissa verkkokauppias voi itse helposti vaikuttaa siihen, mitä maksutapoja hän haluaa tarjota asiakkailleen. Paytrail sopiikin sellaisille verkkokauppiaalle, joka haluaa helposti monipuoliset maksutavat omaan verkkokauppaansa.

Kauppiaspaneeli mahdollista maksuliikenteen hallitsemisen, myynnin seuraamisen ja kirjanpitoon raportoinnin helposti samasta näkymästä. Palvelu mahdollistaa myös keskeytyneiden tai muuten epäonnistuneiden maksusuoritusten seurannan.

Paytrail-maksumoduulit

Paytrail ei itse kehitä maksumoduuleita verkkokauppoihin, joten se on jäänyt kolmansien osapuolien tehtäväksi. Suurimpaan osaan yleisimmistä verkkokauppa-alustoista löytyy kuitenkin ilmainen maksumoduuli tai ohjeet maksutapojen käyttöönottoon. Tiedot molemmista löytyvät parhaiten Paytrailin omilta sivuilta.

Paytrail-maksupalvelun hinnoittelu

Paytrail on myös hinnoittelultaan hyvin selkeä. Kuukausihinta on 59 € ja sen lisäksi jokaisesta transaktiosta veloitetaan hinnaston mukaiset transaktiokulut. Palvelun sisältöä voi täydentää erilaisilla lisäpalveluilla, joille on oma hinnastonsa.

Paytrail-maksupalvelusta löydät lisätietoja täältä.

Paytrail-maksutavat erikoishintaan Zonerin asiakkaille

Palvelun kk-hinta Zonerin asiakkaille 39 €/kk (norm. 59 €/kk)! *Maksutapojen käyttöönotto edellyttää erillisen sopimuksen Paytrailin kanssa.

Stripe

Stripe on maksunvälittäjä, joka hoitaa kaiken maksuliikenteen verkkokaupan ja asiakkaan välillä.

Stripen kautta maksut onnistuvat luotto- ja pankkikorteilla, myös ilman kirjautumista tai tunnusten luomista.

Stripe logo

Erik Olofsson, pohjoismaiden johtaja Stripe:
“ Stripe rakentaa kaikista tehokkaimmat ja joustavimmat työkalut kaupan käyntiin verkossa. Olitpa luomassa jatkuvaa tilauspalvelua, verkkopohjaista markkinapaikkaa tai perinteistä verkkokauppaa, Stripen kehittäjä ystävälliset sovellusliitännät ja laaja toiminnallisuus auttavat sinua luomaan loistavan verkkomaksukokemuksen asiakkaillesi. Jo miljoonat yritykset käyttävät Stripeä, mukaan lukien tuhannet Pohjoismaissa.”

Erik Olofsson

Yksi Stripen vahvuuksista on se, ettei asiakkaalta vaadita kirjautumista, vaan korttinsa tiedot voi näppäillä myös ilman Stripe-tiliä. Rekisteröitymisen vaatiminen asiakkaalta voisi pahimmillaan johtaa ostosten keskeyttämiseen. Stirpen mahdollistaa maksusivu kustomoinnin yrityksen omaan ulkoasuun sopivaksi. Tosin se vaatii jo jonkin verran teknistä osaamista.

Stripestä löytyy myös jatkuvan laskutuksen mahdollistava toistuvat maksut -ominaisuus. Se sopii siis hyvin sellaisille verkkokauppiaille, joilla tarve toistuvaan laskutukseen.

Stripessä ei ole kiinteää kuukausimaksua, vaan ainoastaan transaktiokohtaiset maksut. Stripen voi siis hyvin ottaa käyttöön pienemmätkin verkkokaupat ilman huolta suurista kuukausittaisista maksuista.

Stripe-maksumoduulit

Stripe on helppo lisätä moniin verkkokauppa-alustoihin itse ilmaisen lisäosan avulla. Se on saatavilla esimerkiksi WooCommerceen, PrestaShopiin ja Magentoon.

Stripe-maksupalvelun hinnoittelu

Stripe ei sisällä kiinteitä kuukausimaksuja, vaan se perustuu prosentuaalisiin ja kiinteisiin transaktiokohtaisiin maksuihin. Prosenttiosuuden suuruuteen vaikuttaa olennaisesti se, käytetään maksuun eurooppalaista vai ei-eurooppalaista korttia.

Stripen tarjoamista maksupalveluista löydät lisätietoja täältä.

Visma Pay

Visma Pay on PayByWayn tarjoama verkkomaksuratkaisu, joka sopii niin pienille kuin suurillekin yrityksille. Visma Pay tunnettiin aiemmin nimellä Bambora Payform.

Visma Pay mahdollistaa asiakkaalle korttimaksut, verkkopankkimaksut, laskut, osamaksut ja mobiilimaksamisen, kuten MobilePaylla tai Pivolla maksamisen. Laskutusvaihtoehtona on myös yrityslasku, jonka tarjoaa Alisa Pankki.

Visma Pay logo

Miksi Visma Pay on hyvä valinta verkkokaupan maksutavaksi?

Emmy Suoranta, markkinointisuunnittelija Visma Pay:

”Visma Pay on edullinen ja turvallinen vaihtoehto mihin tahansa verkkokauppaan tai -sovellukseen. Tiedämme, että kauppiaiden arki on kiireistä, joten palvelun avaaminen on suunniteltu mahdollisimman helpoksi ja nopeaksi. Yleisimpiin verkkokauppa-alustoihin tarjoamme käyttövalmiit ja maksuttomat liitännät. Express -pakettimme sopii aloitteleville verkkokauppiaille ja Power -pakettimme soveltuu suuremmille verkkokauppiaille.

Osana Vismaa tarjoamme luotettavaa, ammattimaista ja varmaa palvelua. Asiakastyytyväisyytemme on meille kaikki kaikessa, ja tarjoamme maksuttoman asiakaspalvelun eri kanavissa. Kiireisetkin käyttöönotot saadaan hoidettua yleensä jopa 1-2 arkipäivässä.

Emmy Suoranta

Visma Pay on täynnä älykkäitä ominaisuuksia: maksuvalintasivun ohitus, maksukorttien tallentaminen toistuvaisveloitusta tai pikaostamista varten, maksukanava monikauppiaspalveluun sekä vaivaton täsmäytys ja kirjanpidon päivittäminen koonti- ja bruttotilityksen avulla helpottavat arkea merkittävästi. Tarjoamme lisäksi helppokäyttöisen kauppiasportaalin, josta kauppias voi seurata maksutapahtumia, palautuksia ja tilityksiä.

Tarjoamme lisäksi myös integraation Netvisoriin. Visma Pay x Netvisor integraatio helpottaa yrittäjän arkea ja nopeuttaa kassavirtaa. Verkkokauppias voi nyt helpottaa taloudenhallintaa integraation avulla.”

Visma Pay sopii monipuolisuutensa ansiosta monille verkkokauppiaille, sillä siitä löytyy valmiit integraatiot yleisimpiin alustoihin ja monipuoliset maksutapavaihtoehdot. Lisäksi se sopii hinnoittelunsa ansiosta loistavasti myös aloitteleville tai kausittaista myyntiä tekeville verkkokauppiaille, sillä tarjolla on myös kuukausimaksuton vaihtoehto.

Visma Pay -maksumoduulit

Visma Pay tarjoaa integraatiot veloituksetta muun muassa seuraaviin verkkokauppa-alustoihin: Magento 2, PrestaShop, WooCommerce, Johku, Campwire, Finqu, Teonos ja DigitalBooker.

Visma Payn hinnoittelu

Visma Pay tarjoaa kaksi erilaista hintavaihtoehtoa: Expressin ja Powerin. Express -paketissa on edullinen 6,95€ kuukausihinta, joten se on erinomainen ratkaisu aloittavalle verkkokauppiaalle. Se sisältää sekä kiinteän että prosentteihin sidotun transaktiomaksun.

Power on puolestaan kuukausimaksullinen palvelu, mutta sen transaktiomaksut ovat selvästi pienemmät kuin Expressissä.

Visma Paysta löytyy lisätietoja täältä.