Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Kaisa Huttunen

Mikä on paras verkkokauppa-alusta?

Verkkokauppa-alusta on yksi ensimmäisistä asioista, jotka aloittavan verkkokauppiaan täytyy valita. Mikä alusta olisi sitten se kaikista paras? Tähän ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa vastausta, vaan se riippuu todella paljon kyseisen kaupan tarpeista, kohderyhmästä ja käytettävissä olevista resursseista.

Tässä kirjoituksessa avataan, miten valitse juuri omaan tarkoitukseesi parhaiten sopivan verkkokauppa-alustan ja esitellään myös muutamia avoimen lähdekoodin verkkokauppa-alustoja.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Minustako sivutoiminen yrittäjä?

Oletko miettinyt, millaista on sivutoiminen yrittäjyys? Sivutoiminen yrittäjä voi olla periaatteessa lähes kuka tahansa ja yrittäjyys voikin sopia monenlaiseen elämäntilanteeseen. Sivutoiminen yrittäjyys sopii hyvin esimerkiksi oman yritysidean testaamiseen, lisätulojen hankkimiseen tai opintojen oheen.

Kirjoituksessa käsitellään sivutoimista yrittäjyyttä ja sen aloittamista. Käydään myös läpi sivutoimisen yrittäjän verotus, YEL-vakuutus, oikeus työttömyysturvaan, yrittäjyyden vaikutus opintotukeen sekä mahdollisuus saada starttirahaa.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Asiakassegmentointi auttaa tuntemaan asiakkaasi

Asiakassegmentointi on tärkeä osa nykyaikaista myyntiä ja markkinointia. Useimmat yrityksen hyödyntävätkin asiakassegmentointia jo jollain tavalla omassa tekemisessään. Turhan usein kuitenkin kuulee, että asiakassegmenttejä ei ole päivitetty pitkään aikaan tai niitä ei hyödynnetä jokapäiväisessä tekemisessä.

Hyvin tehty asiakassegmentointi auttaa kohdentamaan yrityksen resurssit juuri oikeisiin toimenpiteisiin ja mahdollistaa esimerkiksi markkinointiviestien muokkaamisen paremmin kohderyhmälle sopivaksi. Segmentointi voi auttaa myös asiakastyytyväisyyden parantamisessa ja yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä.

Lue koko kirjoitus
Juuso Lötjönen

Kotisivut yritykselle – miksi, miten ja paljonko maksaa?

Kotisivut voivat olla yrityksen paras myyjä ja sen takia niihin kannattaa panostaa jo heti yrityksen perustamisen yhteydessä. Yrityksen kotisivujen hankkiminen voi kuitenkin tuntua täysin mahdottomalta tehtävältä, jos asia on itselle vieras ja hintahaitarikin tuntuu olevan todella laaja.

Kokosinkin tähän kirjoitukseen kattavasti tietoa siitä, miten hankit hyvät kotisivut yritykselle. Käyn läpi seuraavat asiat: miksi kotisivut tarvitaan, mitä hyvät kotisivut sisältävät, kannattaako sivut tehdä itse vai ostaa ammattilaiselta sekä mikä kaikki vaikuttaa kotisivujen hintaan. Kirjoitus toimii varmasti hyvänä apuna myös yrityksen kotisivuja uudistaville.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Jälkimarkkinointi parantaa asiakaskokemusta

Jälkimarkkinointi voi parantaa merkittävästi asiakaskokemusta ja onnistuessaan se avaa myös mahdollisuuden lisämyyntiin. Jälkimarkkinointi unohtuu helposti ja osa saattaa ajatella, että asiakas kokee sen turhana tuputtumaisena, vaikka todellisuudessa hyvin toteutettu jälkimarkkinointi saa asiakkailla yleensä positiivisen vastaanoton.

Kirjoituksessa käsitellään jälkimarkkinointia, sen merkitystä ja annetaan myös vinkkejä jälkimarkkinoinnin toteuttamiseen. Kirjoitukseen on otettu mukaan myös muutamia konkreettisia esimerkkejä eri yritysten tekemästä jälkimarkkinoinnista. Asiantuntijana toimii Sanna Jylänki.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

WebP-kuvat nopeuttavat sivustoasi

WebP-kuvaformaatti on jatkuvasti yleistynyt ja yhä useammat hyödyntävätkin sitä omilla kotisivuillaan tai verkkokaupassa. Googlen lupauksien mukaan WebP-formaatti mahdollistaa pienemmät kuvatiedostot vähintään yhtä hyvällä laadulla kuin vastaavissa JPG-kuvissa.

Kirjoituksessa käydään läpi, mikä WebP on, miten se pakkaa kuvia ja miksi sitä kannattaa käyttää. Teimme myös pienimuotoisen testin, jossa muutimme viisi JPG-kuvaa webP-formaattiin. Lopuksi käymme vielä läpi, miten kyseisen tiedostomuodon saa käyttöön omalle WordPress-sivustolle.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Verkkokaupan toimitustavat

Verkkokaupan toimitustavat kannattaa valita huolellisesti, jotta jokainen asiakas löytää itselleen mieluisan toimitustavan. Parhaassa tapauksessa erilaiset toimitustavat ja niiden hinnoittelu voivat vaikuttaa positiivisesti verkkokaupan konversioon sekä tarjota hyvän asiakaskokemuksen.

Tässä kirjoituksessa käydään läpi, miten valitaan omaan verkkokauppaan sopivat toimitustavat, miten toimituksia voidaan hinnoitella ja mitä muuta kannattaa huomioida verkkokaupan toimituksiin liittyen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

KPI – yrityksen tärkeät tunnusluvut

KPI-mittarit ovat nykyään käytössä useimmilla yrityksillä ja parhaassa tapauksessa ne auttavatkin saavuttamaan yrityksen liiketoiminnan tavoitteet. Hyvin määritelty KPI-mittari voi
kertoa yrityksen liiketoiminnan tai yksittäisen osa-alueen sen hetkisen tilanteen ja kehityssuunnan tarkasti.

Tässä kirjoituksessa käydään läpi, mitä KPI on, miksi niitä kannattaa hyödyntää ja millainen on hyvä mittari. Lisäksi käydään läpi asiantuntijana toimivan Janne Vänttisen kanssa, miten voi löytää juuri omalle yritykselle oikeat KPI-mittarit.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Yrityksen ja yrittäjän vakuutukset

Yrityksen vakuutukset eivät ole yleensä se ensimmäinen asia, jonka aloittava yrittäjä haluaa hoitaa, vaan enemmänkin päinvastoin. Yrittäjän vakuutukset ovat kuitenkin todella tärkeitä sekä yrittäjän itsensä että koko yrityksen kannalta ja ne kannattaisikin hoitaa kuntoon ennen kuin mitään isompaa sattuu.

Tässä kirjoituksessa käydään läpi niin pakilliset kuin vapaaehtoiset yrittäjän vakuutukset. Lisäksi esitellään myös toimialakohtaiset pakolliset vakuutukset ja yritykselle mahdollisesti hyödylliset lisävakuutukset. Asiantuntijana toimii vakuutusasiamies Katja Kurkinen.

Lue koko kirjoitus