Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Juuso Lötjönen

Kotisivut yritykselle – miksi, miten ja paljonko maksaa?

Kotisivut voivat olla yrityksen paras myyjä ja sen takia niihin kannattaa panostaa jo heti yrityksen perustamisen yhteydessä. Yrityksen kotisivujen hankkiminen voi kuitenkin tuntua täysin mahdottomalta tehtävältä, jos asia on itselle vieras ja hintahaitarikin tuntuu olevan todella laaja.

Kokosinkin tähän kirjoitukseen kattavasti tietoa siitä, miten hankit hyvät kotisivut yritykselle. Käyn läpi seuraavat asiat: miksi kotisivut tarvitaan, mitä hyvät kotisivut sisältävät, kannattaako sivut tehdä itse vai ostaa ammattilaiselta sekä mikä kaikki vaikuttaa kotisivujen hintaan. Kirjoitus toimii varmasti hyvänä apuna myös yrityksen kotisivuja uudistaville.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Jälkimarkkinointi parantaa asiakaskokemusta

Jälkimarkkinointi voi parantaa merkittävästi asiakaskokemusta ja onnistuessaan se avaa myös mahdollisuuden lisämyyntiin. Jälkimarkkinointi unohtuu helposti ja osa saattaa ajatella, että asiakas kokee sen turhana tuputtumaisena, vaikka todellisuudessa hyvin toteutettu jälkimarkkinointi saa asiakkailla yleensä positiivisen vastaanoton.

Kirjoituksessa käsitellään jälkimarkkinointia, sen merkitystä ja annetaan myös vinkkejä jälkimarkkinoinnin toteuttamiseen. Kirjoitukseen on otettu mukaan myös muutamia konkreettisia esimerkkejä eri yritysten tekemästä jälkimarkkinoinnista. Asiantuntijana toimii Sanna Jylänki.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

WebP-kuvat nopeuttavat sivustoasi

WebP-kuvaformaatti on jatkuvasti yleistynyt ja yhä useammat hyödyntävätkin sitä omilla kotisivuillaan tai verkkokaupassa. Googlen lupauksien mukaan WebP-formaatti mahdollistaa pienemmät kuvatiedostot vähintään yhtä hyvällä laadulla kuin vastaavissa JPG-kuvissa.

Kirjoituksessa käydään läpi, mikä WebP on, miten se pakkaa kuvia ja miksi sitä kannattaa käyttää. Teimme myös pienimuotoisen testin, jossa muutimme viisi JPG-kuvaa webP-formaattiin. Lopuksi käymme vielä läpi, miten kyseisen tiedostomuodon saa käyttöön omalle WordPress-sivustolle.

Lue koko kirjoitus
Joonas Vanhatapio

Versionhallinta ja Git WordPress-sivustolla

Versionhallinta ja Git ovat monelle kokeneemmalle kotisivujen rakentajalle jo ennestään ainakin nimenä tuttuja. Niiden hyödyntäminen voi tarjota monia merkittäviä etuja myös WordPress-sivuston kehittämiseen.

Kirjoituksessa käydään läpi, mitä on versionhallinta, mikä on Git ja GitHub sekä miksi niitä kannattaa hyödyntää. Lopusta löytyy myös ohjeet, joiden avulla voi luoda oman GitHub-repon WordPress-sivustosi tiedostoille.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Verkkokaupan toimitustavat

Verkkokaupan toimitustavat kannattaa valita huolellisesti, jotta jokainen asiakas löytää itselleen mieluisan toimitustavan. Parhaassa tapauksessa erilaiset toimitustavat ja niiden hinnoittelu voivat vaikuttaa positiivisesti verkkokaupan konversioon sekä tarjota hyvän asiakaskokemuksen.

Tässä kirjoituksessa käydään läpi, miten valitaan omaan verkkokauppaan sopivat toimitustavat, miten toimituksia voidaan hinnoitella ja mitä muuta kannattaa huomioida verkkokaupan toimituksiin liittyen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

KPI – yrityksen tärkeät tunnusluvut

KPI-mittarit ovat nykyään käytössä useimmilla yrityksillä ja parhaassa tapauksessa ne auttavatkin saavuttamaan yrityksen liiketoiminnan tavoitteet. Hyvin määritelty KPI-mittari voi
kertoa yrityksen liiketoiminnan tai yksittäisen osa-alueen sen hetkisen tilanteen ja kehityssuunnan tarkasti.

Tässä kirjoituksessa käydään läpi, mitä KPI on, miksi niitä kannattaa hyödyntää ja millainen on hyvä mittari. Lisäksi käydään läpi asiantuntijana toimivan Janne Vänttisen kanssa, miten voi löytää juuri omalle yritykselle oikeat KPI-mittarit.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Yrityksen ja yrittäjän vakuutukset

Yrityksen vakuutukset eivät ole yleensä se ensimmäinen asia, jonka aloittava yrittäjä haluaa hoitaa, vaan enemmänkin päinvastoin. Yrittäjän vakuutukset ovat kuitenkin todella tärkeitä sekä yrittäjän itsensä että koko yrityksen kannalta ja ne kannattaisikin hoitaa kuntoon ennen kuin mitään isompaa sattuu.

Tässä kirjoituksessa käydään läpi niin pakilliset kuin vapaaehtoiset yrittäjän vakuutukset. Lisäksi esitellään myös toimialakohtaiset pakolliset vakuutukset ja yritykselle mahdollisesti hyödylliset lisävakuutukset. Asiantuntijana toimii vakuutusasiamies Katja Kurkinen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Kuinka kirjoittaa hyvä blogiteksti?

Hyvä blogiteksti saa lukijan huomion ja se myös pitää lukijan otteessaan aina blogin loppuun asti. Mistä elementeistä hyvä blogikirjoitus koostuu?

Kokosimmekin tähän kirjoitukseen kaikki keskeiset tekijät, jotka vaikuttavat kirjoituksen onnistumiseen. Kokeneemmille bloggaajille aihe voikin olla jo tuttu ennestään, mutta kiireessä asiat unohtuvat liian helposti. Toisaalta aloittelevalle bloggajalle teksti voi tuoda kokonaan uusia näkökulmia omien kirjoitusten työstämiseen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Markkinointimix – markkinoinnin kilpailukeinot

Markkinointimix on yksi vanhimmista markkinointiteorioista ja siihen voi törmätä edelleen erilaisilla markkinoinnin kursseilla. Onko markkinointimix jo auttamatta vanhentunut vai voisiko siitä olla vielä jotain hyötyä?

Kirjoituksessa esitellään yleisimpiä markkinointimixejä, kuten 4P:n ja 4C:n mallit. Kirjoituksessa käydään myös läpi, mihin niitä voisi hyödyntää.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

WooCommerce verkkokauppa

WooCommerce on suosittu verkkokauppa-alusta, jota käyttävät niin isot kuin pienetkin verkkokaupat. Erilaisista verkkokauppa-alustoista on välillä vaikea löytää tietoa, etenkin suomeksi, sillä usein kirjoitukset keskittyvät vain esimerkiksi alustan uusimpaan versioon ja sen esittelyyn.

Tässä kirjoituksessa käsitellään WooCommercea laajasti ja käydään läpi, miksi WooCommerce on hyvä valinta verkkokauppa-alustaksi, miten WooCommerce-kaupan perustaminen onnistuu ja mitä se maksaa.

Lue koko kirjoitus