Olemassaolevan SSL-sertifikaatin asennus

SSL-sertifikaatteja on useita eri tasoja ja niiden käyttötarve vaihtelee sivuston ja organisaation tarpeiden mukaan. Tässä ohjeessa käymme läpi, kuinka voit asentaa olemassaolevan SSL-sertifikaatin Zonerin webhotelliin.

Mikäli tilaat kaupallisen SSL-sertifikaatin kauttamme, asennamme sen webhotelliisi käyttöön ilman eri kulua. Tarjoamamme SSL-sertifikaatit löytyvät erilliseltä sivulta.

Webhotellit sisältävät myös mahdollisuuden käyttää ilmaista Let’s Encrypt -sertifikaattia, jonka käyttöönotosta löydät ohjeen täältä.

SSL-sertifikaatin asennus

Sertifikaatin käyttöönotto voidaan jakaa karkeasti kolmeen operaatioon; sertifikaattipyynnön luontiin, sertifikaatin luomiseen sekä sertifikaatin asentamiseen.

Ennen SSL-sertifikaatin luomista, tarvitaan palvelimelta pyyntö sertifikaatin luontia varten. Tästä käytetään usein termiä CSR (Certificate Signing Request). Saat luotua sen seuraavasti.

Sertifikaattipyynnön luominen

Kirjaudu sisään webhotellin DirectAdmin-hallintapaneeliin.

Valitse päävalikosta Tilin hallinta – SSL-sertifikaatit

Laita valinta kohtaan Luo sertifikaattipyyntö. Täytä lomake (maa: FI) ja tallenna muutokset klikkaamalla Tallenna.

Kopioi ponnahdusikkunaan aukeava sertifikaattipyyntö leikepöydälle ja toimita se tarvittaessa taholle, jolta olet hankkimassa sertifikaattia.

Valmiin sertifikaatin asennus

Siirry SSL-sertifikaatit -sivulle ja valitse Liitä valmiiksi luotu sertifikaatti ja avain. Liitä avain (key) ja sertifikaatti (certificate) niille varattuihin ruutuihin ruudussa jo olevan koodin perään. Tallenna muutokset klikkaamalla Tallenna.