Kirjaudu Jälleenmyyjä-tunnuksillasi sisään DirectAdmin-hallintapaneeliin.
Valitse päävalikosta Tilin hallinta – Lisää uusi käyttäjä. Käyttäjiä voi lisätä myös Listaa käyttäjät -sivulta.
Anna käyttäjän tiedot:
- Käyttäjätunnus. Syötä haluttu käyttäjätunnus asiakkaalle. Käyttäjätunnuksen tulee olla 3-10 merkkiä pitkä ja sen tulee alkaa aakkosella.
- Sähköpostiosoite. Syötä asiakkaan sähköpostiosoite. Tunnukset / tervetuloviesti lähetetään suoraan asiakkaalle ja asiakas voi käyttää sähköpostiosoitetta salasanan palauttamiseen.
- Salasana. Syötä salasana, vähintään 5 merkkiä. Voit painaa salasanarivin vasemmassa reunassa näkyviä noppia, jolloin ohjelma muodostaa automaattisesti vahvan salasanan. Saat salasanan näkyviin klikkaamalla rivillä näkyvää silmä-kuvaketta.
- Verkkotunnus. Syötä webhotellin pääverkkotunnus. Lisäämäsi verkkotunnus lisätään samalla Zonerin nimipalvelimille sekä roskapostinsuodatukseen. Tässä saattaa kestää n. 10-15 minuuttia. Mikäli asiakkaan verkkotunnus on jo entuudestaan Zonerin nimipalvelimilla, ota yhteys asiakaspalveluumme, niin osaamme ohjata verkkotunnuksen oikealle palvelimelle. Jos verkkotunnus sisältää skandeja tai muita erikoismerkkejä, se täytyy kirjoittaa IDN-muodossa. Muuntamiseen löytyy verkosta työkaluja IDN converter -nimellä.
- Käyttäjän paketti. Valitse etukäteen luomasi paketti webhotellille. (katso ohje pakettien luomiseen: https://www.zoner.fi/tukiohjeet/kayttajapaketin-luominen-muokkaaminen/ )
- IP. Vakiona aina palvelimen IP-osoite. Mahdollisuus tilata ylimääräinen IP-osoite esimerkiksi SSL-salausta varten (kysy lisää myynnistämme).
- Lähetä ilmoitus sähköpostiin. Valitse, lähetetäänkö asiakkaalle tervetulo- / tunnukset-viesti webhotellin luonnin yhteydessä. Voit muokata ilmoitusta sivulla näkyvästä vihreästä Muuta käyttäjän viestiä -painikkeesta.
Tallenna muutokset klikkaamalla Lähetä. Saat viestin onnistuneesta webhotellin luomisesta.