Uuden webhotellin luominen

Kirjaudu Jälleenmyyjä-tunnuksillasi sisään DirectAdmin-hallintapaneeliin.

Valitse päävalikosta Tilin hallinta – Lisää uusi käyttäjä. Käyttäjiä voi lisätä myös Listaa käyttäjät -sivulta.

Anna käyttäjän tiedot:

  • Käyttäjätunnus. Syötä haluttu käyttäjätunnus asiakkaalle. Käyttäjätunnuksen tulee olla 3-10 merkkiä pitkä ja sen tulee alkaa aakkosella.
  • Sähköpostiosoite. Syötä asiakkaan sähköpostiosoite. Tunnukset / tervetuloviesti lähetetään suoraan asiakkaalle ja asiakas voi käyttää sähköpostiosoitetta salasanan palauttamiseen.
  • Salasana. Syötä salasana, vähintään 5 merkkiä. Voit painaa salasanarivin vasemmassa reunassa näkyviä noppia, jolloin ohjelma muodostaa automaattisesti vahvan salasanan. Saat salasanan näkyviin klikkaamalla rivillä näkyvää silmä-kuvaketta.
  • Verkkotunnus. Syötä webhotellin pääverkkotunnus. Lisäämäsi verkkotunnus lisätään samalla Zonerin nimipalvelimille sekä roskapostinsuodatukseen. Tässä saattaa kestää n. 10-15 minuuttia. Mikäli asiakkaan verkkotunnus on jo entuudestaan Zonerin nimipalvelimilla, ota yhteys asiakaspalveluumme, niin osaamme ohjata verkkotunnuksen oikealle palvelimelle. Jos verkkotunnus sisältää skandeja tai muita erikoismerkkejä, se täytyy kirjoittaa IDN-muodossa. Muuntamiseen löytyy verkosta työkaluja IDN converter -nimellä.
  • Käyttäjän paketti. Valitse etukäteen luomasi paketti webhotellille. (katso ohje pakettien luomiseen: https://www.zoner.fi/tukiohjeet/kayttajapaketin-luominen-muokkaaminen/ )
  • IP. Vakiona aina palvelimen IP-osoite. Mahdollisuus tilata ylimääräinen IP-osoite esimerkiksi SSL-salausta varten (kysy lisää myynnistämme).
  • Lähetä ilmoitus sähköpostiin. Valitse, lähetetäänkö asiakkaalle tervetulo- / tunnukset-viesti webhotellin luonnin yhteydessä. Voit muokata ilmoitusta sivulla näkyvästä vihreästä Muuta käyttäjän viestiä -painikkeesta.

Tallenna muutokset klikkaamalla Lähetä. Saat viestin onnistuneesta webhotellin luomisesta.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest