Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Kaisa Huttunen

Sosiaalinen media markkinoinnissa

Sosiaalinen media on jo osa monien yritysten markkinointia, eikä turhaan, sillä onnistuneen somemarkkinoinnin avulla voidaan esimerkiksi lisätä myyntiä, vahvistaa brändiä ja sitouttaa kokonaan uusia asiakkaita.

Tässä kirjoituksessa käsitellään sosiaalisen median markkinointia, miksi sitä kannattaa tehdä ja miten sen kanssa pääsee alkuun. Mukana kirjoituksessa myös sosiaalisen median markkinoinnin ja mainonnan osaaja Pia Komulainen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Mikä on aputoiminimi?

Aputoiminimi-termiin törmää yleensä jo yrityksen perustamista vaiheessa, mutta mikä se oikeastaan on ja milloin sitä tarvitaan. Tässä kirjoituksessa käsitellään aputoiminimeä, sen valintaa ja rekisteröintiä.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Uutiskirje markkinointivälineenä

Uutiskirjeet herättävät paljon mielipiteitä: monet kokevat ne turhina ja vanhanaikaisina, toisaalta oikein toteutettuna ne voivat olla tehokkaita myynnin ja sisältömarkkinoinnin välineitä. Tässä kirjoituksessa käsitellään uutiskirjettä ja annetaan vinkkejä hyvän uutiskirjeen tekemiseen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Verkkokaupan perustaminen

Verkkokaupan perustaminen tarjoaa loistavan mahdollisuuden laajentaa jo olemassa olevaa toimintaa verkkoon tai testata kokonaan uutta ideaa pienillä kuluilla. Tässä blogitekstissä käsitellään verkkokaupan perustamista ja käydään läpi se vaiheittain.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Google Tag Manager

Google Tag Manager on ilmainen työkalu, joka voi helpottaa erilaisten kotisivujen ja verkkokauppojen tagien asentamista. Käymme tässä kirjoituksessa läpi, mitä kaikkea Google Tag Manager -työkalulla voi tehdä ja miten sen käyttöönotto onnistuu.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Mitä on sisältömarkkinointi?

Sisältömarkkinointi tulisi olla osa jokaisen yrityksen markkinointistrategiaa. Oletko lukenut blogitekstin hyödyllisestä aiheesta tai ehkäpä ladannut sitä käsittelevän ilmaisen oppaan? Tällöin kyse on nimenomaan sisältömarkkinoinnista. Tässä kirjoituksessa käydään läpi, mitä sisältömarkkinointi on, miksi sitä kannattaa tehdä ja miten sen voisi aloittaa.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Google Shopping -mainostaminen

Google Shopping -mainokset saapuivat Suomeen vihdoin kesällä 2019, jonka jälkeen ne ovat alkaneet kasvattaa suosiotaan myös Suomessa. Tässä blogissa käsitellään sitä, mitä Google Shopping -mainokset oikein ovat, miksi niitä kannattaisi käyttää ja miten ne voi ottaa käyttöön. Mukana myös kokenut Google Shopping -mainostaja Iiro Turkki.

Lue koko kirjoitus
Juuso Kataja

Kotisivujen latausnopeus ja sen vaikutukset

Kotisivujen latausnopeudella on suuri merkitys tulosten kannalta. Hitaasti latautuvat sivut eivät vain ärsytä, vaan tutkitusti myös karkottavat ostavia asiakkaita sivustolta. Lisäksi sivuston latausnopeus vaikuttaa muun muassa hakukoneiden eli esimerkiksi Googlen hakukonetuloksiin. Nopeat sivustot siis nauttivat sekä tyytyväisemmistä asiakkaista että paremmista hakukonetuloksista.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Asiakastyytyväisyys ja sen mittaaminen

Asiakastyytyväisyys on tärkeää yrityksen kasvun kannalta: tyytyväiset asiakkaat pysyvät ja vieläpä suosittelevat tuotteita tai palveluita muillekin. Tässä kirjoituksessa käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista. Esitelemme myös usein käytetyt asiakastyytyväisyyden mittarit, eli CES-, CSTA- ja NPS-luvut.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Miten tehdä nettikysely?

Nettikysely on varmasti suurimmalle osalle tuttu, vähintäänkin vastaajan roolista käsin. Nykyään monet yritykset tekevätkin esimerkiksi asiakaskyselyt pelkästään sähköisesti. Tässä kirjoituksessa käydään läpi, mikä on nettikysely, mitä työkaluja nettikyselyn tekemiseen on ja miten hyvä nettikysely tehdään.

Lue koko kirjoitus