Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Kaisa Huttunen

KPI – yrityksen tärkeät tunnusluvut

KPI-mittarit ovat nykyään käytössä useimmilla yrityksillä ja parhaassa tapauksessa ne auttavatkin saavuttamaan yrityksen liiketoiminnan tavoitteet. Hyvin määritelty KPI-mittari voi
kertoa yrityksen liiketoiminnan tai yksittäisen osa-alueen sen hetkisen tilanteen ja kehityssuunnan tarkasti.

Tässä kirjoituksessa käydään läpi, mitä KPI on, miksi niitä kannattaa hyödyntää ja millainen on hyvä mittari. Lisäksi käydään läpi asiantuntijana toimivan Janne Vänttisen kanssa, miten voi löytää juuri omalle yritykselle oikeat KPI-mittarit.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Yrityksen ja yrittäjän vakuutukset

Yrityksen vakuutukset eivät ole yleensä se ensimmäinen asia, jonka aloittava yrittäjä haluaa hoitaa, vaan enemmänkin päinvastoin. Yrittäjän vakuutukset ovat kuitenkin todella tärkeitä sekä yrittäjän itsensä että koko yrityksen kannalta ja ne kannattaisikin hoitaa kuntoon ennen kuin mitään isompaa sattuu.

Tässä kirjoituksessa käydään läpi niin pakilliset kuin vapaaehtoiset yrittäjän vakuutukset. Lisäksi esitellään myös toimialakohtaiset pakolliset vakuutukset ja yritykselle mahdollisesti hyödylliset lisävakuutukset. Asiantuntijana toimii vakuutusasiamies Katja Kurkinen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Kuinka kirjoittaa hyvä blogiteksti?

Hyvä blogiteksti saa lukijan huomion ja se myös pitää lukijan otteessaan aina blogin loppuun asti. Mistä elementeistä hyvä blogikirjoitus koostuu?

Kokosimmekin tähän kirjoitukseen kaikki keskeiset tekijät, jotka vaikuttavat kirjoituksen onnistumiseen. Kokeneemmille bloggaajille aihe voikin olla jo tuttu ennestään, mutta kiireessä asiat unohtuvat liian helposti. Toisaalta aloittelevalle bloggajalle teksti voi tuoda kokonaan uusia näkökulmia omien kirjoitusten työstämiseen.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Markkinointimix – markkinoinnin kilpailukeinot

Markkinointimix on yksi vanhimmista markkinointiteorioista ja siihen voi törmätä edelleen erilaisilla markkinoinnin kursseilla. Onko markkinointimix jo auttamatta vanhentunut vai voisiko siitä olla vielä jotain hyötyä?

Kirjoituksessa esitellään yleisimpiä markkinointimixejä, kuten 4P:n ja 4C:n mallit. Kirjoituksessa käydään myös läpi, mihin niitä voisi hyödyntää.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

WooCommerce verkkokauppa

WooCommerce on suosittu verkkokauppa-alusta, jota käyttävät niin isot kuin pienetkin verkkokaupat. Erilaisista verkkokauppa-alustoista on välillä vaikea löytää tietoa, etenkin suomeksi, sillä usein kirjoitukset keskittyvät vain esimerkiksi alustan uusimpaan versioon ja sen esittelyyn.

Tässä kirjoituksessa käsitellään WooCommercea laajasti ja käydään läpi, miksi WooCommerce on hyvä valinta verkkokauppa-alustaksi, miten WooCommerce-kaupan perustaminen onnistuu ja mitä se maksaa.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Mikä on referenssi?

Referenssi voi vaikuttaa merkittävästi potentiaalisen asiakkaan otsopäätökseen ja niitä voidaan hyödyntää niin markkinoinnissa kuin myynnissäkin.

Kirjoituksen avulla saat käsityksen siitä, miksi referenssit ovat niin hyödyllisiä, mihin kaikkeen niitä voi käyttää ja miten onnistut hyvien referenssien keräämisessä.

Mukana on myös kaksi rautaista ammattilaista Jaakko Järvi ja Johannes Karjula, jotka kertovat omat näkemyksensä referenssien merkityksestä.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Chat-palvelu sivustolle

Chat löytyy nykyään jo useilta sivustoilta ja verkkokaupoista, eikä turhaan, sillä parhaassa tapauksessa se lisää myyntiä, parantaa asiakaskokemusta ja säästää yrityksen resursseja.

Kirjoituksessa käydään läpi, miksi chat kannattaa lisätä omalle sivustolle tai verkkokauppaan sekä esitellään muutamia suosittuja chat-ohjelmistoja. Mukana on myös Olli Riikonen, joka kertoo kokemuksiaan eri ohjelmistoista.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Kilometrikorvaus 2021 – mitä täytyy tietää?

Kilometrikorvaus on palkansaajille maksettava korvaus oman auton käytöstä, mutta myös yrittäjien kannattaa huomioida kilometrikorvaus verotuksessa. Etenkin useat yrittäjät jättävät korvaukset helposti hyödyntämättä, koska se koetaan liian vaivalloiseksi

Kokosimme tähän artikkeliin tietoa siitä, mikä on kilometrikorvaus, miten sitä haetaan ja tietenkin myös vuoden 2021 kilometrikorvaussummat.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Parhaat WordPress-teemat

WordPress-teema on usein vaikea valita, koska teemoja on olemassa todella paljon ja aiheseen perehtymättömälle ne voivat vaikuttaa hyvin samanlaisilta.

Halusimme tehdä teeman valinnasta hieman helpompaa, joten haastattelimme muutamia WordPress-asiantuntijoita ja kysyimme: mikä on paras WordPress-teema. Asiantuntijoiden kanssa käydään läpi myös parhaat suomenkieliset WordPress teemat ja vinkit hyvän teeman valintaan.

Lue koko kirjoitus
Gutenberg on WordPress sisältöeditori.
Vieraskirjoitus

Gutenberg – WordPressin oma lohkoeditori

Gutenberg on WordPressin sisältöeditori, joka herätti paljon keskustelua ilmestyessään. Perinteiseen WordPress-editoriin tottuneelle se voikin tuntua alkuun hieman vieraalta.

Gutenberg-editori sopii nykyään monenlaisten sivustojen rakentamiseen ja on usein sivuston nopeuden kannalta paras vaihtoehto. Editori on myös kehittynyt paljon ensimmäisistä versiosta. Oletko jo itse kokeillut lohkoeditoria?

Lue koko kirjoitus