Blogi

Zonerin blogi tarjoaa paljon vinkkejä oman sivuston kehitykseen ja markkinointiin. Blogissa käymme läpi myös tuoreimmat kuulumiset WordPressin osalta.

Kategoriat
Kaisa Huttunen

Markkinointimix – markkinoinnin kilpailukeinot

Markkinointimix on yksi vanhimmista markkinointiteorioista ja siihen voi törmätä edelleen erilaisilla markkinoinnin kursseilla. Onko markkinointimix jo auttamatta vanhentunut vai voisiko siitä olla vielä jotain hyötyä?

Kirjoituksessa esitellään yleisimpiä markkinointimixejä, kuten 4P:n ja 4C:n mallit. Kirjoituksessa käydään myös läpi, mihin niitä voisi hyödyntää.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

WooCommerce verkkokauppa

WooCommerce on suosittu verkkokauppa-alusta, jota käyttävät niin isot kuin pienetkin verkkokaupat. Erilaisista verkkokauppa-alustoista on välillä vaikea löytää tietoa, etenkin suomeksi, sillä usein kirjoitukset keskittyvät vain esimerkiksi alustan uusimpaan versioon ja sen esittelyyn.

Tässä kirjoituksessa käsitellään WooCommercea laajasti ja käydään läpi, miksi WooCommerce on hyvä valinta verkkokauppa-alustaksi, miten WooCommerce-kaupan perustaminen onnistuu ja mitä se maksaa.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Mikä on referenssi?

Referenssi voi vaikuttaa merkittävästi potentiaalisen asiakkaan otsopäätökseen ja niitä voidaan hyödyntää niin markkinoinnissa kuin myynnissäkin.

Kirjoituksen avulla saat käsityksen siitä, miksi referenssit ovat niin hyödyllisiä, mihin kaikkeen niitä voi käyttää ja miten onnistut hyvien referenssien keräämisessä.

Mukana on myös kaksi rautaista ammattilaista Jaakko Järvi ja Johannes Karjula, jotka kertovat omat näkemyksensä referenssien merkityksestä.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Chat-palvelu sivustolle

Chat löytyy nykyään jo useilta sivustoilta ja verkkokaupoista, eikä turhaan, sillä parhaassa tapauksessa se lisää myyntiä, parantaa asiakaskokemusta ja säästää yrityksen resursseja.

Kirjoituksessa käydään läpi, miksi chat kannattaa lisätä omalle sivustolle tai verkkokauppaan sekä esitellään muutamia suosittuja chat-ohjelmistoja. Mukana on myös Olli Riikonen, joka kertoo kokemuksiaan eri ohjelmistoista.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Kilometrikorvaus 2021 – mitä täytyy tietää?

Kilometrikorvaus on palkansaajille maksettava korvaus oman auton käytöstä, mutta myös yrittäjien kannattaa huomioida kilometrikorvaus verotuksessa. Etenkin useat yrittäjät jättävät korvaukset helposti hyödyntämättä, koska se koetaan liian vaivalloiseksi

Kokosimme tähän artikkeliin tietoa siitä, mikä on kilometrikorvaus, miten sitä haetaan ja tietenkin myös vuoden 2021 kilometrikorvaussummat.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Parhaat WordPress-teemat

WordPress-teema on usein vaikea valita, koska teemoja on olemassa todella paljon ja aiheseen perehtymättömälle ne voivat vaikuttaa hyvin samanlaisilta.

Halusimme tehdä teeman valinnasta hieman helpompaa, joten haastattelimme muutamia WordPress-asiantuntijoita ja kysyimme: mikä on paras WordPress-teema. Asiantuntijoiden kanssa käydään läpi myös parhaat suomenkieliset WordPress teemat ja vinkit hyvän teeman valintaan.

Lue koko kirjoitus
Gutenberg on WordPress sisältöeditori.
Vieraskirjoitus

Gutenberg – WordPressin oma lohkoeditori

Gutenberg on WordPressin sisältöeditori, joka herätti paljon keskustelua ilmestyessään. Perinteiseen WordPress-editoriin tottuneelle se voikin tuntua alkuun hieman vieraalta.

Gutenberg-editori sopii nykyään monenlaisten sivustojen rakentamiseen ja on usein sivuston nopeuden kannalta paras vaihtoehto. Editori on myös kehittynyt paljon ensimmäisistä versiosta. Oletko jo itse kokeillut lohkoeditoria?

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

Perusta menestyvä Instagram-yritystili

Instagram on yksi suosituimmista sosiaalisen median verkostoista, eikä syyttä: sen sisältö on vahvasti visuaalista ja helposti selattavaa. Oman sisällön jakaminen onnistuu myös vaivattomasti oman älypuhelimen kautta.

Yrityksille Instagram on myös erinomainen kanava tavoittaa ihmisiä sekä luoda omaa brändiä. Käytätkö itse jo Instagramia omassa liiketoiminnassasi? Jos et, kannattaa viimeistään nyt perustaa Instagram-yritystili.

Lue koko kirjoitus
Vieraskirjoitus

Markkinoinnin automaatio – mitä se on ja mistä aloittaa?

Teknologian kehittyessä markkinoinnin automaatiosta on tullut vahva, lähes välttämätön tekijä markkinoinnin saralla. Se voi parhaimmillaan vapauttaa lukemattomia tunteja markkinoinnin ja myynnin kalentereista sekä päivärutiineista, jolloin kallisarvoista aikaa jää aidon arvon luomiseen yritykselle sekä asiakkaille.

Tässä artikkelissa vastaamme tämän kysymyksen lisäksi siihen miksi ja kenelle markkinoinnin automaatio on, sekä miten sitä tehdään.

Lue koko kirjoitus
Kaisa Huttunen

A/B-testaus Google Optimize -työkalulla

A/B-testaus mahdollistaa esimerkiksi verkkokaupan tai sosiaalisen median mainosten konversion kasvattamisen. Tässä kirjoituksessa käsitellään erityisesti verkkosivujen A/B-testausta ja sen tekemistä Google Optimize -työkalun avulla.

Lue koko kirjoitus