Emeet Nordic – Tapahtuma verkkokauppiailta verkkokauppiaille | Zoner

Katso myös

Emeet Nordic – Tapahtuma verkkokauppiailta verkkokauppiaille

Torstaina 4.5. tuli Suomeen kokonaan uudenlainen tapahtuma ja konsepti verkkokauppiaille, joka kantaa nimeä Emeet.

Sain kunnian osallistua kyseiseen tapahtumaan ja ajattelin kirjoitella tapahtumasta ja suositella sitä rohkeasti myös kaikille asiakkaillemme.

Mikä ihmeen Emeet?

Kuten niin monet asiat, on Emeet saapunut meille ruotsista, jossa kyseisiä tapahtumia vetää ruotsalainen, verkkokaupan edistystä ajava, Ehandel.se. Ruotsissa Emeet tapahtumat ovat olleetkin erittäin suosittuja ja niitä järjestetään useammassa kaupungissa säännöllisesti.

Emeet Nordic Helsingissä

Nyt tapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa Suomessa Emeet Nordic nimellä. Suomessa tapahtuman järjestivät yhdessä Ehandel.se sekä suomalainen Finpron eCom Growth kasvuohjelma. Osallistujia oli Suomen lisäksi myös muista pohjoismaista, jonka takia osa presentaatioista ja sessioista käytiin englanniksi.

Tapahtuma oli maksuton verkkokauppiaille ja suuren suosion takia tapahtumaan täytyi hakea lippua hyvissä ajoin etukäteen. Mukaan valittiin 300 kauppiasta tai verkkokaupassa työskentelevää henkilö. Tapahtuman mahdollistivat useat sponsorit, eli verkkokaupan alan palveluntarjoajat, jotka esittäytyivät myös tapahtumassa ständeillään ja mahdollisesti myös omissa sessioissaan.

Päivän seminaarit ja pienryhmäkeskustelut järjestettiin Team Finland talossa, Helsingin Ruoholahdessa. Päivän huipensi vielä illallinen Scandic Park hotellissa, jossa vierailla oli erinomainen mahdollisuus verkostoitua keskenään.

Emeet Nordic, the Grid
Emeet rakentuu useista eri sessioista, joista kävijät voivat poimia ja koota oman ohjelmansa. Sessiot ja muu informaatio kootaan isolle taululle, josta käytetään tuttavallisemmin nimeä The Grid.

Mielenkiintoisia luentoja ja pienryhmäkeskusteluita

Päivän seminaarit sisälsivät useita mielenkiintoisia puhujia sekä todellisia esimerkkejä onnistumisista verkkokaupan saralla. Kiinnostavista aiheista jäivät mieleen erityisesti Jimm’s PC-Storen 1,2 miljoonaa euroa saavuttanut päivämyynti Black Fridayn osalta sekä Finnish Baby Boxin maailmanvalloitus kaupallisen äitiyspakkauksen osalta.

Emeet seminaarit
Suosituimmat luennot järjestettiin auditoriossa, jossa tilaa riitti varmasti kaikille halukkaille.

Kuka tahansa voi järjestää oman session

Yksi tapahtuman ideoista oli nimenomaan aikaansaada vapaata keskustelua, vaikkei se aina niin suomalaiseen luonteeseen taivukaan. Kuka tahansa pystyikin luomaan oman session lisäämällä sen gridille vapaaseen kohtaan. Mikäli mielenkiintoista aihetta ei etukäteen löytynyt, pystyi sellaisesta järjestämään keskustelua helposti myös itse.

Emeet keskustelu
Pienryhmissä oli aktiivista keskustelua. Kuva: Leevi Parsama, eCom Growth.

Mitä tapahtumasta jäi käteen?

Päällimmäisenä tunteena jäi erityisesti positiivinen fiilis ja uutta energiaa markkinoinnin ja verkkokaupan kehittämiseen. Tapahtumassa syntyi myös paljon uusia kontakteja, joten toivottavasti Emeet tapahtumia järjestetään Suomessa useampiakin ja suosittelen varauksetta hakemaan mukaan.

,

Zoner Oy on osa Zoner Group -konsernia.