WordPress hakukoneoptimointi – 12 SEO-vinkkiä

Kaisa Huttunen

WordPress on maailman suosituin alusta kotisivujen rakentamiseen, jonka takia yhä useampi kaipaa vinkkejä ja ohjeita WordPress-sivuston hakukoneoptimointiin.

Tässä kirjoituksessa annettaan 12 WordPress-sivujen hakukoneoptimointivinkkiä, joita jokainen voi hyödyntää. Kyseiset keinot ovat auttaneet meitä saamaan omia kirjoituksiamme hakutuloksissa hyville sijoituksille ja jopa top viiden joukkoon.  

Olitpa sitten kokenut konkari tai vasta aloittelija, tässä kirjoituksessa esitellyistä tekniikoista on varmasti hyötyä kaikille.

Perusta WordPress-sivut

Mitä on WordPress SEO?

Hakukoneoptimointi (engl. Search Engine Optimisation, SEO) on erilaisten toimenpiteiden tekemistä sivuston hakukonesijoituksen parantamiseksi. Hakutuloksissa sijoilla 1.–5. olevat sivustot vievät selvästi suurimman osan kaikesta kävijäliikenteestä, joten sivuston menestyksen kannalta onkin tärkeää, miten hakukoneessa sijoittuu.

WordPress hakukoneoptimointi ei ole kovinkaan nopeaa ja pikavoittoja on harvoin jaossa. Yleensä parhaat tulokset saavutetaan pitkäjänteisellä ja systemaattisella työllä. Siihen kuuluu esimerkiksi avainsanojen tunnistaminen, sisällön luominen ja optimointi, linkkien rakentaminen sekä joukko erilaisia teknisiä toimenpiteitä, joilla tuloksia voidaan myös parantaa.

WordPress-julkaisujärjestelmä ei ole itsessään hyvä tai huono hakukoneoptimoinnin kannalta. Toki jokaisessa julkaisujärjestelmässä on omat keinonsa hakukonenäkyvyyden parantamiseen.

Tarkista WordPress-sivuston hakukonenäkyvyys

Aluksi kannattaa tarkistaa, että WordPress-kotisivut ovat ylipäätänsä näkyvissä hakukoneille. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sivustolle päästetään hakukoneiden robotit, jotka skannaavat sisältöä.

Voit tarkistaa sen ohjausnäkymästä kohdasta asetukset -> lukeminen. Tarkista, ettei siellä ole valittuna kohtaa: kiellä sivuston näkyminen hakukoneissa.

12 vinkkiä WordPress-sivujen hakukoneoptimointiin

WordPress-kotisivuille voidaan tehdä monia hakukoneoptimointitoimenpiteitä, jotka voivat vaikuttaa positiivisesti hakukonenäkyvyyteen ja parhaassa tapauksessa kasvattaa sivuston kävijämääriä.

1. Varmista sivuston latausnopeus

Kotisivujen latausnopeus vaikuttaa sivuston hakukonesijoituksiin sekä suoraan että kävijäkokemuksen kautta. Osana Googlen hakukonealgoritmia olevissa Core Web Vitals -arvoissa on mukana myös sivuston latausnopeutta mittaava arvo. Voit helposti tarkistaa oman sivustosi nopeuden esimerkiksi Google PageSpeed Insights -työkalun avulla.

Tämän takia kannattaakin kiinnittää huomiota sivuston nopeuteen. Alle on listattu kolme helppoa keinoa sivuston nopeuden parantamiseen:

  1. Valitse sivustolle mahdollisimman nopea palvelin. Esimerkiksi erilaiset WordPress-hostingit tarjoavat yleensä tavallista paremman suorituskyvyn juuri WP-sivustoille.
  2. Ota käyttöön suorituskykyä parantava lisäosa, esimerkiksi WP Rocket. Sen avulla pakkaat koodia ja saat myös välimuistin käyttöön, jos sellaista ei vielä ole palvelimen puolelta.
  3. Poista kaikki turha. Sivustolta kannattaa poistaa käyttämättömät lisäosat, turhat kuvat ja mahdolliset aiemmat teemat.

Katso lisää vinkkejä WordPress-sivuston nopeuttamiseen.

WP.one on alusta asti WordPressille rakennettu

Meidän WordPress hosting -palvelumme on alusta asti rakennettu ainoastaan WordPressiä varten, joten kompromisseja muita julkaisujärjestelmiä varten ei ole tarvinnut tehdä. Lisäksi se sisältää WP Rocket -lisäosan vakiona. WP.one tarjoaakin parhaan mahdollisen suorituskyvyn WordPress-sivustolle.

2. Valitse hakukoneystävällinen osoiterakenne

WordPress-sivuston osoiterakenteeseen kannattaa kiinnittää huomiota mielellään jo sivuston perustamisvaiheessa, jotta osoiterakenne saadaan kerralla menemään oikein.

Osoiterakenteen tulisi olla mahdollisimman selkeä, jonka takia suosittelen osoiterakennetta jommallakummalla seuraavista tavoista: www.esimerkki.fi/artikkelin-nimi tai www.esimerkki.fi/kategoria/artikkelin-nimi. WordPressin osoiterakennetta voi helposti muuttaa hallintapaneelista kohdasta asetukset -> osoiterakenne.

Jos sivusto on jo perustettu ja osoiterakennetta halutaan muuttaa, tulisi kaikki olemassa olevat sivut, alasivut ja artikkelit uudelleenohjata. Tällä tavalla ei menetetä nykyisiä hakukonesijoituksia ja toisaalta myös esimerkiksi muilla sivustoilla tai sosiaalisessa mediassa olevat linkit toimivat jatkossakin.

Kiinnitä huomiota osoitteiden pituuteen

Kannattaa kiinnittää huomiota yksittäisen alasivun tai artikkelin osoitteen pituuteen, jos artikkelin nimi on kovin pitkä, kannattaa osoitetta muokata käsin lyhyemmiksi. Ideaalitilanteessa ne sisältävät vain keskeisimmän hakusanan, sillä tällöin sivustolle johtavista linkeistä saadaan paras mahdollinen hyöty irti.

Osoitteita voi muokata niin yksittäisten sivujen kuin artikkeleidenkin kohdalla. Yksittäisen sivun tai artikkelin osoitetta voi muokata oikeasta sivupalkista klikkaamalla automaattisesti muodostettua URL-osoitetta.  

3. Hyödynnä WordPress SEO -lisäosaa

Sivustolle kannattaa ottaa käyttöön jokin hakukoneoptimoinnin tueksi tarkoitettu lisäosa (engl. plugin). Näiden lisäosien avulla voidaan yleensä helposti lisätä meta otsikot ja kuvaukset, ottaa käyttöön XML-sivukartta ja toisaalta ne antavat myös vinkkejä itse sisältöjen hakukoneoptimointiin.

Esittelemme tässä kaksi suosittua hakukoneoptimointia auttavaa lisäosaa, joista myös meille Zonerilla on kertynyt kokemusta: Yoas SEO ja Rank Math. Muita vastaavia voi helposti etsiä Googlesta ihan hakemalla WordPress SEO plugin.

Yoast SEO

Yoast SEO on varmasti yksi tunnetuimmista ja edelleen suosituimmista hakukoneoptimointilisäosista. Mekin olemme vuosia käyttäneet Yoast SEO omalla sivustollamme. Se mahdollistaa muun muassa metatietojen ja somejakokuvien lisäämisen sekä XML-sivukartan luomisen.

Lisäksi Yoast SEO antaa vinkkejä yksittäisten sivujen ja artikkeleiden sisällön parantamiseen. Se laskee esimerkiksi avainsanat itse leipätekstistä, otsikoista ja kuvien alt-tiedoissa. Se myös huomauttaa, jos sama hakusana on jo käytössä jossain muussa sivustolla olevassa artikkelissa.

Yoast SEO -lisäosasta löytyy sekä ilmainen että maksullinen versio. Ilmaisella versiolla pääsee jo pitkälle ja usein se riittääkin aloitteleville sivustoille aivan mainiosti. Maksullinen versio voi olla tarpeen, jos haluat työkalusta kaiken mahdollisen hyödyn irti. Maksullinen versio mahdollistaa esimerkiksi useiden avainsanojen käyttämisen yhdellä sivustolla, uudelleenohjauksien hallinnan ja 24/7 tuen.

Rank Math

Rank Math on toinen todella suosittu lisäosa WordPress-sivuston hakukoneoptimointiin. Myös me olemme viime aikoina testailleet kyseistä lisäosaa omilla sivustoillamme. Rank Math mahdollistaa monien muiden lisäosien tapaan metatietojen ja somejakokuvien määrittämisen sekä XML-sivukartan luomisen.

Lisäksi se sisältää monia sellaisia ominaisuuksia ilmaiseksi, mitkä ovat muissa lisäosissa maksullisen lisenssin takana. Se mahdollistaa esimerkiksi useiden avainsanojen käyttämisen yksittäisellä sivulla ja lisäksi se antaa kattavasti ohjeita sisällön parantamiseksi. Ilmainen versio sisältää myös uudelleenohjaustyökalun oletuksena.

Rank Mathista on olemassa myös maksullisia versioita, jotka tarjoavat lisää ominaisuuksia sivuston hakukoneoptimoinnin tueksi. Tällaisia ovat esimerkiksi mahdollisuus seurata tärkeimpiä hakusanoja ja sivuston pärjäämistä niillä, erilaiset SEO-raportit sähköpostitse sekä paljon erilaisia integraatio mahdollisuuksia eri järjestelmiin.

4. Määritä meta title ja meta description

Metatietojen avulla voidaan vaikuttaa siihen, miten yksittäinen sivu tai artikkeli näkyy hakutuloksissa. Hyvä metaotsikko ja -kuvaus saa kävijän klikkaamaan itsensä juuri sinun sivustollesi ja tämä on myös Googlelle positiivinen signaali, mikä voi vaikuttaa positiivisesti hakukonesijoituksiin.

Metatiedot koostuvat kahdesta osasta:
Meta title eli otsikko, joka näkyy hakutuloksissa.
Meta description eli kuvaus, joka näkyy hakutuloksissa otsikon alla.

Metatiedot voidaan helposti määrittää esimerkiksi edellä mainittujen hakukoneoptimointilisäosien avulla. Jos metatietoja ei ole määritetty, Google näyttää oletuksena sivun tai artikkelin otsikon ja leipätekstin alun hakutuloksissa. Toisinaan voi käydä myös niin, että vaikka metatiedot olisi määritetty ihan oikein, Google käyttää itse muodostamiaan otsikoita hakutuloksissa.

5. Ota käyttöön schema

Schema mahdollistaa sivun tai artikkelin näkymisen niin kutsutuissa rikkaissa hakutuloksissa. Rikkaat hakutulokset voivat olla monessa muodossa, esimeriksi kysymyksiä ja vastauksia (engl. FAQ), tuotearvosteluja (engl. reviews) tai erilaisia ohjeita (engl. how-to). Alla muutamia esimerkkejä.

Google hakutulos sanalle 'juoksukengät'. Hakutuloksessa tähtiarvostelu, joka toteutettu schemalla.
Tässä esimerkkissä on haettu juoksukenkiä. Kuvassa näkyvä arvostelu on yksi esimerkki rikkaiden hakutulosten käytöstä.
Hakutulos sanoille 'juoksukenkien valinta'. Tuloksena suora vastaus, joka toteuttetu scheman avulla.
Tässä esimerkkissä on puolestaan haettu juoksukenkien valintaa. Tätä 1.sijan tulosta kutsutaan featured snippet -nimellä. Kyseisellä sivulla oli kuitenkin hyödynnetty myös schemaa.

Rikkaiden hakutulosten etu on se, että ne tarjoavat etsijälle heti paljon enemmän tietoa, mikä yleensä vaikuttaa positiivisesti kävijän kokemukseen ja saa hänet parhaassa tapauksessa klikkaamaan itsensä sivustollesi. Toisaalta niiden avulla sivuston tietoja saadaan myös paremmin esille hakutuloksiin, jolloin viedään mahdollisilta kilpailijoilta enemmän näkyvyyttä.

Näitä tuloksia varten sivustolla olevat tiedot tulee ikään kuin jäsenellä tietyllä tavalla oikean koodin kanssa. Googlen mukaan, mikä tahansa sisältö voidaan nostaa rikkaisiin hakutuloksiin ilman erillistä koodia, mutta näin tapahtuu ainakin oman kokemukseni mukaan melko harvoin.

Schema on mahdollista lisätä ilman koodaamista esimerkiksi Yoast SEO:n tai Rank Mathin avulla. Olemme omilla sivustoilla hyödyntäneet molempien työkalujen usein kysyttyjen kysymysten -toiminnallisuutta.

6. Tuota laadukasta sisältöä

Sisältö on varmaan yksittäisistä asioista se kaikkein tärkein hakukoneoptimoinnin kannalta, sillä ilman hyviä sisältöjä on melkeinpä mahdotonta pärjätä hakutuloksissa ainakaan pidemmällä tähtäimellä.

Hyvä sisältö on laadukasta, ainutlaatuista ja tähtää tiettyihin avainsanoihin. Sisältöjä tehdessä onkin tärkeä tietää, millä sanoilla potentiaaliset asiakkaat asiaa hakevat Googlesta tai millaiseen ongelmaan he etsivät ratkaisua. Tätä varten kannattaa toteuttaa avainsanatutkimus. Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää sitä, että yksi aihe per yksi sivu.

Otsikointi

Otsikoinnissa kannattaa kiinnittää huomiota otsikoiden hierarkkisuuteen, eli yhdellä sivulla tulisi olla vain yksi H1-tason otsikko, H2-tason otsikoita on tyypillisesti muutamia ja niiden alta voi löytyä myös useampia H3-tason otsikoita, joiden alta voi taas löytyä H4-tason otsikoita ja niin edelleen.

Otsikoista tulisi löytyä myös sivun tai artikkelin keskeisimmät avainsanat. Kaikista tärkein avainsana tulisi löytyä jo pääotsikosta.

Sivujen sisältö

Sivujen sisällön tulisi olla aidosti kävijälle hyödyllistä ja sitä tulisi olla riittävästi. Se, minkä verran on riittävästi, riippuu hieman siitä, miten kilpailtu avainsana on kyseessä. Usein kuulee sanottavan, että sisältöjen tulisi olla minimissään 500 sanaa pitkiä.

Sisällössä kannattaa suosia lyhyitä virkkeitä ja kappaleita, jotta teksti on helposti silmäiltävää ja luettavaa myös mobiililaitteilla. Erilaiset hakukoneoptimointilisäosat antavat myös hyvin vinkkejä sisällön parantamiseen. Ne voivat esimerkiksi kertoa, että avainsana toistuu liian harvoin.

Verkkokauppojen tuotekuvaukset

Verkkokaupoissa kannattaa kiinnittää huomiota myös tuotekuvauksiin. Varmasti helpoimmalta ratkaisulta tuntuisi tuotekuvausten kopioiminen suoraan valmistajan tai maahantuojan tarjoamista tiedoista.

Tämä ei kuitenkaan ole hakukoneoptimoinnin näkökulmasta järkevää, sillä sisältöjen tulisi aina olla uniikkeja. Parhaan tuloksen yleensä saakin, kun kirjoittaa tuotekuvaustekstit itse. 

Sisällön optimointi

Harva sisältö onnistuu kerralla täydellisesti ja toisaalta jotkut sisällöt voivat myös vanhentua nopeasti. Tämän takia sivustojen sisältöjä kannattaa säännöllisesti päivittää ja optimoida. Optimoinnilla tarkoitetaan sitä, että esimerkiksi otsikoita ja itse tekstiä muokataan niin, että sillä voitaisiin saavuttaa entistä parempia hakukonesijoituksia.

Muutoksille tulee kuitenkin aina antaa riittävästi aikaa, esimerkiksi pari kuukautta ennen kuin tekee uusia muutoksia samalla sivulle. Tällä tavalla pystyt seuraamaan eri muutosten vaikutuksia. Jos muutoksia tekee liian nopeasti peräkkäin, voi olla haastava tietää, mikä muutos todella vaikutti hakukonesijoitukseen.

7. Hyödynnä linkkejä

Linkit voidaan jakaa kahteen osaan sen mukaan, onko kyse sivuston sisäisistä linkeistä vai muilla sivustoilla olevista ulkoisista linkeistä. Molemmilla on kyllä merkitystä WordPress hakukonenäkyvyyden kannalta, jonka takia myös niihin tulee kiinnittää huomiota.

Sivuston sisäiset linkit

Sivuston sisäisiin linkkeihin on tietenkin huomattavasti helpompi vaikuttaa, sillä niitä voidaan helposti lisätä itse. Sivuston sisäiset linkit auttavat hakukoneita hahmottamaan, mitkä asiat sivustolla liittyvät toisiinsa ja toisaalta ne voivat kertoa myös sivuston sisäisestä arvojärjestyksestä. Joka tapauksessa ne auttavat yleensä pärjäämään hakutuloksissa paremmin. Lisäksi ne palvelevat myös sivuston kävijöitä.

Kun sisäistä linkitystä lähtee tekemään, kannattaa sisältöjä lähteä ryhmittelemään kokonaisuuksiksi. Otetaan esimerkki, jos sivusto myy kenkiä, erilaisia ryhmiä voisivat olla urheilukengät, vapaa-ajan kengät ja juhlakengät. Voit kirjoittaa urheilukengistä useita blogeja, joissa käsitellään esimerkiksi juoksukengän valintaa tai hyviä salikenkiä. Näistä molemmista artikkeleista tulisi linkittää tuohon pääkategoriaan eli urheilukenkiin.

Sisäisessä linkityksessä on hyvä huomioida myös ankkuriteksti eli sana tai sanapari, johon itse linkki lisätään. Ankkuritekstin tulisi lähtökohtaisesti aina olla avainsana. Esimerkiksi katso urheilukenkiä täältä. Alleviivattu olisi huono ankkuriteksti, parempi versio voisi olla esimerkiksi: Urheilukenkiä on olemassa moneen eri tarkoitukseen.

Käsi asettaa nappulan pelilaudalle, jossa paljon viivoja kohteiden välillä. Kuvaa linkkien rakentamista sivuston sisällä.

Ulkoiset linkit

Muilla sivustoilla oleviin niin kutsuttuihin ulkoisiin linkkeihin onkin selvästi vaikeampi vaikuttaa. On kuitenkin hyvä tietää, että niillä on iso merkitys hakukonenäkyvyyden kannalta. Ne ikään kuin kertovat Googlelle, että tämä linkitetty sivusto on luotettava. Ne siis parantavat sivun uskottavuutta Googlen silmissä.

Ulkoisia linkkejä voi pyrkiä hankkimaan esimerkiksi laadukkaalla ja aidosti alaa hyödyttävällä sisällöllä. Tällaisia voisivat olla erilaiset kattavat vertailut, tutkimukset tai muut tilastotietoa sisältävät artikkelit. Toisaalta myös kattavat oppaat eri aiheista keräävät usein linkkejä.

8. Ota käyttöön XML-sivukartta

Yksi helpoimmista hakukoneoptimointitoimenpiteistä on automaattisesti päivittyvän XML-sivukartan käyttöönotto. WordPress XML-sivukartta on tiedosto, johon listataan sivustosi jokainen alasivu ja artikkeli. Sen saa helpoiten käyttöön jonkin WordPress SEO -lisäosan avulla.

Sivukartta on hyvä lisätä myös Google Search Console -työkaluun, sillä se nopeuttaa uusien alasivujen ja artikkeleiden indeksointia. Tämä voi auttaa nopeuttamaan sivujen nousemista myös Googlen hakutuloksiin. Tosin viime aikoina Googlen indeksoinnissa on ollut ajoittain valitettavan pitkää viivettä, joten kannattaa olla kärsivällinen.

9. Lisää sivusto Google Search Console -työkaluun

WordPress-sivusto kannattaa ehdottomasti lisätä Google Search Console -työkaluun mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Sen avulla voidaan seurata esimerkiksi sivuston näkymistä hakutuloksissa ja hakutuloksista saatujen klikkien määrää.

Toisaalta Search Consolsesta saadaan tietoa myös siitä, miten sivusto pärjää Core Web Vitals -arvioinnissa, joka vaikuttaa myös hakukonesijoituksiin. Itse työkalu on täysin ilmainen.

10. Hyödynnä myös erilaiset mediatiedostot

Sivustoilla käytetään tyypillisesti ainakin kuvia ja usein myös videoita. Etenkin isommat tiedostot voivat vaikuttaa negatiivisesti sivuston latausnopeuteen, joten kaikenlaisten tiedostojen kokoon kannattaa kiinnittää huomiota ja arvioida, voisiko kyseistä tiedostoa pienentää jotenkin.

Kuvat

Sivustolle lisättävät kuvat kannattaa aina olla suoraan oikeassa koossa, jotta ne eivät vie turhaa tilaa ja lisäksi kannattaa hyödyntää jotain kuvien optimointiin tarkoitettua lisäosaa, joka vielä pakkaa kuvat entistä pienempään kokoon. Tällainen lisäosa on esimerkiksi Imagify.

Lisäksi kuvien nimiin ja alt-teksteihin tulisi kiinnittää huomiota. Tiedostonimien tulisi olla mahdollisimman kuvaavia ja parhaassa tapauksessa ne voivat sisältää keskeisimpiä avainsanoja.

Kuville kannattaa aina määrittää myös ALT-teksti eli teksti, joka näkyy kuvan tilalla esimerkiksi silloin, kun kuvaa ei voida syystä tai toisesta näyttää. ALT-tekstit auttavat hakukonenäkyvyydessä ja lisäksi ne parantavat sivuston saavutettavuutta.

Alt-teksti täytetään WordPressissä oikeassa reunassa olevaan lohkon muokkaimeen.
Punaisella ympyröityyn kenttään tulisi kirjoittaa alt-teksti. Tässä esimerkissä se voisi olla: Yoast SEO -lisäosan logo.

Videot

Jos sivustolla käytetään videoita, kannattaa ne aina ensisijaisesti ladata johonkin videopalveluun ja upottaa sen avulla sivustolle. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi YouTube ja Vimeo. Näin kannattaa tehdä sen takia, että videotiedostot ovat poikkeuksetta suurikokoisia, mikä vaikuttaisi negatiivisesti sivuston latausaikaan ja sitä kautta myös hakukonenäkyvyyteen.

11. Harkitse murupolkuja

Murupolut (engl. breadcrumbs) ovat hyödyllisiä sekä hakukoneoptimoinnin että sivuston kävijän kannalta. Murupolku voisi olla esimerkiksi seuraavanlainen: etusivu -> urheilukengät -> juoksukengät.

Murupolut auttavat Googlea ja muita hakukoneita sivuston sisäisen rakenteen ymmärtämisessä. Toisaalta ne voivat auttaa kävijää myös navigoimaan paremmin sivustolla. Esimerkiksi jos he ovat tulleet yksittäiseen artikkeliin hakutulosten kautta, he saattavat klikata itsensä artikkelikategorian sivulle ja jatkaa sieltä uuden artikkelin pariin.

Murupolut saa helpoiten käyttöön jonkin WordPress SEO -lisäosan kautta.

12. Varmista sivuston turvallisuus

Sivuston turvallisuudesta kannattaa pitää huolta tietenkin muutenkin, mutta voi sen laiminlyöminen vaikuttaa negatiivisesti myös hakukonenäkyvyyteen. Ensimmäisenä kannattaa laittaa kuntoon sivuston SSL-salaus. Sen tunnistaa selaimen osoitekentässä näkyvästä lukkokuvakkeesta.

Esimerkiksi Google on kertonut SSL-salauksen vaikuttavan positiivisesti hakutuloksissa pärjäämiseen. Toisaalta SSL puuttuminen vaikuttaa myös negatiivisesti kävijäkokemukseen, sillä monet selaimet varoittavat käyttäjiä sivustoista, joilta SSL-sertifikaatti puuttuu.

Turvallisuudesta kannattaa pitää myös muuten huolta, jotta sivustolle ei päästä lisäämään esimerkiksi haittakoodia. Tällöin sivusto saattaisi pahimmillaan joutua hakukoneiden mustalle listalle. Kyseisellä listalla olevat sivut eivät näy lainkaan hakutuloksissa. Voit parantaa WordPress-sivuston tietoturvaa helposti itse.

Perusta omat WordPress-sivut

Perusta oma WordPress-sivut helposti ja nopeasti WP.one-palvelun avulla. WP.one sisältää muun muassa sähköpostit, WordPress-optimoidun kotisivutilan, automaattiset päivitykset toimivuustestauksella ja WP Rocketin vakiona.

  • WP.one Starter
    WP.one Starter
    Hyvä aloituspaketti yrittäjän kotisivuja varten.

    ✓ Verkkotunnus
    ✓ WordPress-asennus
    ✓ 10 Gt levytilaa
    ✓ 1 Gt tietokanta
    ✓ 10 sähköpostia (1 Gt/kpl)

    24 € / kk + alv.
  • WP.one Business
    WP.one Business
    Tehokas peruspaketti verkkokauppiaalle.

    ✓ Verkkotunnus
    ✓ WordPress-asennus
    ✓ 20 Gt levytilaa
    ✓ 2 Gt tietokanta
    ✓ 10 sähköpostia (1 Gt/kpl)

    49 € / kk + alv.